صادرات 6.5 میلیارد دلاری از منطقه ویژه پارس جنوبی

صادرات 6.5 میلیارد دلاری از منطقه ویژه پارس جنوبی
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، وزن کل محموله صادراتی را نزدیک 12 میلیون تن عنوان کرد و گفت: ارزش صادرات از این منطقه در شش ماهه سال‌جاری به 6.5میلیارد دلار رسید.
مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد شش ماه صادرات در این منطقه اظهار داشت:در شش ماهه نخست سال‌جاری افزایش چمشگیرصادرات محصولات را از نظر تناژ در منطقه ویژه پارس جنوبی داشتیم به طوری که در شهریور ماه این افزایش به 55درصد نسبت به مشابه سال قبل رسید. 

وی تصریح کرد: ارزش محصولات صادراتی به دلیل کاهش قیمت نفت در سال‌جاری رشد متناسب با تناژ را نداشته اما به لحاظ وزنی چون ظرفیت واحدهای جدیدی در منطقه افزایش پیدا کرده و توانستند در نیمه اول با خوارک بهتری فعالیت نمایند خوشبختانه شاهد افزایش صادرات بودیم. 

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، وزن کل محموله صادراتی را 11 میلیون و 807 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان حدود 5 میلیون تن سهم میعانات گازی و 7 میلیون تن سهم محصولات غیرنفتی بوده است. 

یوسفی تاکید کرد: در شش ماهه مجموع میزان صادرات از این منطقه 6.5میلیارد دلار به لحاظ ارزشی بوده که  از این میزان 4 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و 2.5 میلیارد دلار میعانات گازی بوده است.
۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۵۸۸