ویتنام از سرمایه گذاری ایران در کشورش استقبال می‌کند

ویتنام از سرمایه گذاری ایران در کشورش استقبال می‌کند
سفیر ویتنام گفت: کشورهایی مانند ویتنام تمایل دارند که کشور ایران در آنجا سرمایه‌گذاری کند.

نگوین هونگ تانگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در محلات، با اشاره به نقش نمایشگاه سنگ در آگاه‌سازی بازدیدکنندگان اظهار داشت: با بازدید از این نمایشگاه با توانمندی تولیدی ایران در این حوزه آشنا شدم.

وی افزود: قبل از بازدید از نمایشگاه اطلاعاتی از حوزه سنگ نداشتم و پس از بازدید و معرفی این حوزه از طریق مسئولان غرفه‎ها اطلاعاتم در این حوزه افزایش یافت.

سفیر ویتنام تصریح کرد: ارتباط ویتنام با ایران از طریق شرکت توسعه تجارت رخ می‌دهد که  این شرکت تجار سطح بالای ایرانی و تجار ویتنامی با یکدیگر پیوند می‎دهد و در سطح تسهیل روابط موثر است.

تانگ ادامه داد: خانه ویتنام در ایران و خانه ایران در ویتنام هر دو ارتباط ویژه‌ای با شرکت توسعه تجارت دارند  و همچنین با اتاق بازرگانی مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه تجارت زمینه بازار فروش را در وینتام و کشورهای مرتبط را ایجاد کرده و نمایندگی معتبر از سوی این شرکت در ویتنام راه‌اندازی می‌کند.

سفیر ویتنام بیان کرد: یک پیمان اساسی بین ویتنام و 11 کشودر دنیا در حوزه اقتصاد آزاد منعقد شده است که ایران می‌تواند با بهبود ارتباط با ویتنام به مرور به این حوزه وارد شود.

تانگ‌اضافه کرد: بزرگترین راهکار این است که کشورهای بزرگی همچون ویتنام از بازار سنگ ایران بازدید کنند تا توانمندی‌های کشور ایران دیده شود و زمینه رقابت این کشور با دیگر کشورهای فعال فراهم شود.

وی افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا شرکت توسعه تجارت را به فعالان این حوزه معرفی کنم و در این حوزه آگاه‌سازی‌های لازم را انجام دادم.

سفیر ویتنام تصریح کرد: در بازدید از نمایشگاه انتظار داشتیم غرفه داران و صنعتگران حاضر به شیوه بهتری حرفه‌خود را به ما معرفی و در حوزه معرفی از افراد با مهارت استفاده کنند زیرا معرفی درست یک محصول تاثیر بسزایی بر ایجاد بازار فروش دارد.

تانگ خاطرنشان کرد: معذفی اولیه هرچقدر قوی‌تر و ماهرانه‌تر باشد در پیدا کردن بازار جدید تاثیر بیشتری دارد که در این حوزه باید از عوامل خبره بهره گرفت و همچنین باید مسئولان فروش و معرفی را تفکیک کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای جذب متقاضی بیشتر از افراد خبره و ماهر استفاده کرده که در زمینه انتقال اطلاعات به بازدیدکننده مهارت خاصی را به کار می‌گیرد.

سفیر ویتنام اضافه کرد: یکی از مشکلات این حوزه صادرات است که صنعتگران در حوزه صادرات محصولات خود با مشکل مواجه هستند و در این حوزه تنها دولت است که می‌تواند صادرات را تسهیل کند.

وی با اشاره به برخی راهکارهای جذب مشتری گفت: در ارائه محصولات باید به نوع بسته بندی نیز توجه داشت و کیفیت بسته بندی باشد، خام فروشی در ایران مشکل بزرگی است که اگر بتوان این مشکل را حل کنیم چرخه تولید فعالتر می‌شود.

تانگ‌بیان کرد: کشورهایی مانند ویتنام تمایل دارند که کشور ایران در آنجا سرمایه‌گذاری کند و محصولات خود را در این کشور فراوری کرده و صادر کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: وجود غرفه خبری‌در نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌محلات از جمله نقاط قوت این‌نمایشگاه بوده و خبرنگاران در این غرفه می‌توانند سخنان مسئولان را به اطلاع عموم مردم برسانند.

سفیر ویتنام با اشاره به جلوگیری از واردات سنگ از کشور چین گفت: در این باره باید بتوانیم نقاط قوت چین را بیابیم و نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم چراکه در این باره کشور چین از ماشین‌آلات پیشرفته و سیاست‌های حمایتی ویژه استفاده می‌کند.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۵۰۵