نشست مشترک نوبخت، سیف و طیب‌نیا؛ "بسته" شنبه باز می‌شود

نشست مشترک نوبخت، سیف و طیب‌نیا؛ "بسته" شنبه باز می‌شود
طیب نیا وزیر اقتصاد، سیف رئیس کل بانک مرکزی و نوبخت رئیس سازمان مدیریت شنبه آینده در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نشست خبری مشترک برگزار و از بسته جدید خروج از رکود رونمایی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شورای اطلاع رسانی دولت شنبه اینده نشست مشترک خبری با حضور سه تن از اعضای اقتصادی کابینه در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می کند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت در این نشست خبری حضور خواهند داشت.

موضوع اصلی این نشست، رونمایی بسته اقتصادی جدید 30 بندی برای خروج از رکود است که شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور خبر داده بود.

حسن روحانی شب گذشته به تشریح بسته سیاست‌های جدید اقتصادی دولت پرداخت و گفت: قصد داریم سیاست‌هایی که برای عبور از رکود در سال‌های 92، 93 و حتی سال جاری برای رشد و رونق اقتصادی دنبال کردیم ادامه خواهد داشت، همچنین سیاست‌هایی که امسال در مجلس تصویب شد و آیین‌نامه سیاست‌های آن که در این چارچوب در دولت به تصویب رسید، همچنان ادامه خواهند داشت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اجرای بسته سیاست‌های جدید اقتصادی به این معنا نیست که سیاست‌های قبلی دولت کنار گذاشته شده است.

روحانی تاکید کرد: ما اکنون به یک بسته جدید سیاست اقتصادی نیاز داریم که رونق ما را سرعت ببخشد و برای این کار سیاست‌های کوتاه مدت را در 30 بند تدوین کردیم و تیم اقتصادی هفته آینده جزئیات آن را تشریح می‌کنند.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود 3 ماه در سال جاری و تحلیل برخی آمار و ارقام به این نتیجه رسیدیم که برای رونق اقتصادی نیاز به برخی تغییر و تحول‌ها داریم، گفت: به تیم اقتصادی دستور دادم در این زمینه مطالعه کنند و بسته سیاست‌های اقتصادی جدیدی را آماده کنند.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۵۱۱