حضور خارجی‌ها در طرحهای پتروشیمی مشروط است

حضور خارجی‌ها در طرحهای پتروشیمی مشروط است
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه شرکت‌های ژاپنی، ایتالیایی و فرانسوی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند گفت: حضور خارجی ها در طرحهای پتروشیمی ایران مشروط است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس شعری مقدم از بهره‌برداری هفت طرح نیمه تمام پتروشیمی در کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها چهار میلیون تن به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود؛ علاوه بر این  9 پروژه دیگر نیز تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد سید که در مجموع 10 میلیون تن به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات شرکت های ژاپنی، ایتالیایی و فرانسوی در عرصه صنعت پتروشیمی گفت: این کشورها آماده سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی هستند. البته به آنها یادآور شدیم که تنها خریدار تکنولوژی آنها نیستیم بلکه باید در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با لغو تحریم‎ها و نهایی شدن برجام صنعت پتروشیمی متحول خواهد شد گفت: در حال برطرف کردن مشکلات ارزی صنعت پتروشیمی هستیم.

وی با اشاره به مجوزهایی که برای کود اوره و متانول در کشور داده شده است، گفت: متأسفانه در این خصوص نگرانی هایی وجود دارد که ما این موضوع را با مجلس و وزیر نفت مطرح کردیم تا اگر تولید متانول به بالاترین حد مصرف جهانی برسد شرکت های تولید کنند متانول، محصول خود را به فرآورده دیگر تبدیل کنند.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۴۵۶