رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با تسنیم: عمده پیشنهادات شب گذشته رئیس جمهور از ناحیه اتاق بازرگانی بود

رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با تسنیم: عمده پیشنهادات شب گذشته رئیس جمهور از ناحیه اتاق بازرگانی بود
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما به دولت پیشنهاداتی برای خروج از رکود ارائه داده بودیم، گفت: راهکارهایی که شب گذشته رئیس جمهور در تلویزیون اعلام کرد؛ عمده آن مربوط به پشنهادات اتاق بازرگانی بود.

محسن جلال پور در حاشیه دیدار هیت تجاری ایران و نروژ، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: ما به دولت پیشنهاداتی برای خروج از رکود ارائه دادیم و بیشتر راهکارهایی نیز که شب گذشته رئیس جمهور اعلام کرد؛ عمده آن مربوط به پشنهادات اتاق بازرگانی بود.

وی افزود: به کارگیری این سیاست‌ها احتمالا اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد انبساطی می برد و ما نیز امیدواریم که از این مسیر عبور کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با روابط اقتصاد با نروژ گفت: حجم مبادلات ایران و نروژ در زمان تحریم و قبل از آن به حدی کم بود که قابل طرح نیست، اما این ارتباط قابلیت توسعه زیادی دارد.

وی تصریح کرد: کشور نروژ یکی از کشورهای نفتی بوده که حتی یک دلار از درآمد‌های منابع نفتی خود را در کشور استفاده نکرده و آن را فقط برای امور زیر بنایی صرف می‌کند که ما نیز می توانیم در سند توسعه ملی از تجربیات این کشور استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش خصوصی ایران به شدت پیگیر پیوستن ایران به wto  است،گفت: ما معتقدیم که اقتصاد کشور هیچ راهی جز پیوستن به اقتصاد جهانی ندارد.

جلال‌پور افزود: این مسیر در 12 سال قابل طی کردن است و به این طریق اقتصاد ما می‌تواند از همه ظرفیت‌های اقتصاد دنیا استفاده کنند.

این مقام مسئول در بخش خصوصی با بیان اینکه 90 درصد اقتصاد دنیا مربوط به کشورهای wto است، تاکید کرد: ما نیز با پیوستن به اقتصاد جهانی به خوبی می توانیم از ظریت‌های آنها  بهره ببریم.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۵۳۳