شاخص بورس تهران ۵۳۸ واحد رشد کرد

شاخص بورس تهران ۵۳۸ واحد رشد کرد
بورس تهران امروز جانی تازه گرفت و بازار سهام امروز شاهد رشد دسته جمعی شاخص‌ها بود.

به گزارش خبرنگار شانا، بورس تهران پس از سپری کردن چندین روز ناموفق امروز چهارشنبه ای خوب را برای بازار سرمایه ایران رقم زد و شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معامله ها با افزایش ٥٣٨ واحدی به رقم ٦١ هزار و ٩٧٣ واحد رسید.

شاخص قیمتی وزنی نیز در پایان معاملات امروز با ٢١١ واحد افزایش به عدد ٢٤ هزار و ٢٧٦ واحد دست یافت وهمچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد ٩٢٥ واحدی عدد ٦٨ هزار و ٨٨٥ واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما با ٥٣٦ واحد افزایش به رقم ٤٣ هزار و ٨٩ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با افزایش ٢٧٨ واحدی به رقم ١٣٧ هزار و ١٤٧ واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز این بازار با رشد ١٤ واحدی رقم ٧٠١ واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات امروز به بیش از ٧٥ میلیارد و ٣٦٤ میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ٤٦٥ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ٣٩ هزار و ٦٣٤ نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی ٣ شرکت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با ١٢٦ واحد، بانک ملت با ٤٦ واحد و بانک تجارت با ٤٥ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 بر اساس این گزارش نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین با ٥ واحد و شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر هر یک تا ٤ واحد بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین، بیمه نوین، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو دیزل، شهد متوقف شد.

این گزارش می افزاید: گروه بانکها در کنار نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی و خودرویی اصلی‌ترین لیدرهای بازار سهام بودند.

کارشناسان اعتقاد دارند که تصویب کلیات و جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی به همراه سخنان شب گذشته رئیس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی دو اتفاق مهم سیاسی و اقتصادی بورس که منجر به واکنش سریع بورس تهران و بازگشت امید از دست رفته به تالار شیشه‌ای شد. 

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۵۲۶