رشد تقاضای چین برای گاز کاهش می یابد

رشد تقاضای چین برای گاز کاهش می یابد
رشد تقاضای گاز طبیعی چین تا سال ٢٠٢٠ کندتر از پیش بینی دولت این کشور خواهد بود.

به گزارش شانا، براساس اعلام شرکت سی ان پی سی رشد تقاضای گاز طبیعی چین تا سال ٢٠٢٠ کندتر از پیش بینی دولت این کشور خواهد بود؛ شرکت سی ان پی سی پیش‌بینی کرده است که تقاضای گازطبیعی چین در پایان دهه حاضر به ٣٣٠ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد که کمتر از پیش‌بینی دولت چین برای تقاضای گاز طبیعی است.

روسیه امیدوار است که بخشی از تقاضای گازطبیعی چین را در سالهای آتی تأمین کند. چنانچه روسیه و چین بر سر مکانیزم مناسب قیمتگذاری گاز طبیعی به توافق برسند ٣٨ میلیارد مترمکعب گاز در سال از طریق خط لولۀ (POS١) و ٣٠ میلیارد مترمکعب از طریق خط لوله (POS٢) به چین عرضه خواهد شد.

چین برای تامین بخشی از نیاز گازی خود اوایل امسال توافقنامه ای با روسیه امضا کرد؛ مقامات روسیه هدف از انعقاد این توافقنامه را تقویت همکاریها به منظور انتقال انرژی روسیه به چین و تشریح قوانین و شرائط اصلی تامین گاز طبیعی روسیه به چین از طریق مسیر شرقی و همچنین تبیین مقررات بخش مرزی شرق دور روسیه با مرزهای چین توصیف کردند.

به گزارش شانا، چین با یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون فوت مکعب منابع بالقوه گاز شیل، بزرگترین ذخایر گاز شیل جهان را در اختیار دارد. این کشور گرچه به لحاظ منابع گاز شیل غنی است اما در توسعه منابع شیل خود مشکلات جدی داشته است. نبود آب شیرین بزرگترین چالش چین در این زمینه است. فقدان زیرساختها، کمبود خطوط لوله، پیچیدگی‌های زمین‌شناسی و هزینه‌های گزاف تولید گاز شیل نیز از جمله مشکلاتی است که پکن در زمینه تولید گاز شیل با آنها دست به گریبان است. این مشکلات به قدری جدی است که دولت چین را واداشت تا برنامه خود را برای تولید گاز تا سال ۲۰۲۰ میلادی به نصف تقلیل دهد.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۵۹۵