اجرای 6.2 میلیون یورو طرح در هلدینگ خلیج فارس

اجرای 6.2 میلیون یورو طرح در هلدینگ خلیج فارس
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در مراسم کلنگ زنی طرح ESBR ، پتروشیمی صدف گفت: بعد از واگذاری پتروشیمیها ، توسعه این صنعت با کندی انجام می شد، اما در شرایط حاضر امکان رشد این صنعت فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عادل نژاد سلیم، با اشاره به اینکه 70 درصد طرح های در حال اجرا در هلدینگ خلیج فارس، طرح های توسعه ای است، افزود: باور ما این است  که توسعه کشور، با توجه به مزیت های موجود در گرو توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی ادامه داد: د ر حال حاضر استراتژی هلدینگ خلیج فارس  شامل توسعه واحدهای موجود، اجرای طرح های جدی با توجه به نیاز کشورو بازار دنیا و توجه به مقوله اچ. اس. ای می باشد.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص طرح های توسعه ای گفت: NGL3200  به پتروشیمی بندر امام واگذار شده است و می توان پس از بالانس اتان مصرفی در داخل، مازاد آن را صادر کنیم.

وی با اشاره به طرح های جدید در د ست اقدام نیز گفت: 10 طرح جدید در  دستور کار قرار دارد که از جمله آنها می توان به پتروشیمی صدف، گچساران، دنا، ایلام و ... اشاره کرد که در مجموع برای اجرا به 6.2 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، اصلی ترین دغدغه را رعایت  نکردن زمان بندی اجرای طرح ها عنوان کرد و افزود: طولانی شدن زمان اجرای پروژه توجیه اقتصادی آن را از بین می برد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها، مجموع ظرفیت تولیدی هلدینگ خلیج فارس به 50 میلیون تن خواهد رسید.

نژاد سلیم توجه به استعدادهای نیروهای جوان را یکی از مهترین عوامل رشد و توسعه صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نیروهای داخلی امکان پذیر خواهد بود.

وی در پایان گفت: خرید خارجی پروژه ها را متوقف کرده ایم و تنها د ر شرایطی که مشابه داخلی آن کالا وجود نداشته باشد به خارجی ها مراجعه می کنیم.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۵۸۶