نفت ایران ارزان شد/ زنگ خطر سقوط قیمت طلای سیاه

نفت ایران ارزان شد/ زنگ خطر سقوط قیمت طلای سیاه
همزمان با فرا رسیدن دوره تعمیرات اساسی و دوره‌ای پالایشگاه‌های نفت و گرم شدن هوا در نیمکره شمالی زمین زنگ خطر کاهش بهای جهانی طلای سیاه به صدا درآمد و در آخرین معاملات هم قیمت نفت سبک و سنگین ایران ناشی از این تغییرات کاهش یافته است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با کاهش بهای نفت خام برنت و نفت دبلیو.تی.آی آمریکا در بازارهای جهانیف بهای نفت خام سبک و سنگین ایران هم در بازارهای آسیایی، شمالغرب اروپا، حوزه مدیترانه و افریقای جنوبی کاهش یافت.

براین اساس در معاملات پنجم آوریل هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران برای عرضه در بازار آسیا با کاهشی حدود یک دلار و 41 سنت با قیمت 123 دلار و 81 سنت به مشتریان آسیایی تحویل شده است.
 
همچنین در این روز هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با یک دلار و 39 سنت کاهش قیمت نسبت به معاملات چهارم آوریل 2012 میلادی حدود 121 دلار و 71 سنت به مشتریان آسیایی تحویل شده است.
 
مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت قیمت فروش نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران، اعلام کرد: پنجم ماه آوریل سالجاری میلادی نفت خام سبک ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی با کاهش قیمت روبرو بوده است.
 
به طوریکه هر بشکه نفت خام سبک ایران به ترتیب در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی با قیمت 120 دلار و 96 سنت، 119 دلار و 55 سنت و 121 دلار تحویل خریداران بین‌المللی شده است.
 
میانگین قیمت نفت خام سبک صادراتی ایران از ابتدای ماه آوریل 2012 میلادی تاکنون هم  حدود 122 دلار و 27 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.
 
در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران در معاملات پنجم آوریل کاشه یافت به طوریکه نفت خام سنگین ایران با بهای 121 دلار و 71 سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.
 
قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 119 دلار و 36 سنت، 118 دلار و 119 دلار و 40 سنت معامله شده است.
۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ۱۷:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۰۱۲