سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری چین در انرژی تجدید پذیر هند

سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری چین در انرژی تجدید پذیر هند
دو شرکت بزرگ چینی روز جمعه در دهلی نو اعلام کردند در نظر دارند حدود پنج میلیارد دلار در بخش انرژی تجدید پذیر هند سرمایه گذاری کنند.
به گزارش ایرنا؛ شرکت سانی یکی از سازندگان بزرگ تجهیزات ساختمان سازی متعهد شده است که مبلغ 3 میلیارد دلار در طول پنج سال آینده برای ساخت توربین های بادی در هند سرمایه گذاری کند.
شرکت چینت (Chint) که در تولید تجهیزات صنعتی و برق متخصص می باشد نیز اعلام کرد که 2 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری می کند.
وزیر انرژی تجدید پذیر هند چندی پیش گفته بود که شرکت های چینی و انگلیسی درقالب طرح نارندرا مودی نخست وزیر این کشور تحت عنوان «در هند بسازید» در زمینه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری می کنند.
'پییوش گویل' افزود: چین در پنج سال آینده مبلغ 20میلیون دلار در زمینه انرژی خورشیدی و بادی درهند سرمایه گذاری می کند.
وی اظهار کرد: درملاقاتی که با نمایندگان شرکت های چینی و انگلیسی صورت گرفته این شرکت ها آمادگی خود را با سرمایه گذاری در هند در زمینه انرژی تجدید پذیر اعلام کردند.
گویل دربارۀ نگرانی های نمایندگان چین در رابطه با تامین مالی و مسایل مربوط به تامین زمین برای اجرای این طرح ها اظهار کرد که دولت هند بزودی طرحی را برای اجرای سهل تر سرمایه گذاری اعلام می کند.
یکی ازکارشناسان وزارت انرژی تجدید پذیر هند نیز گفت که شرکت های چینی و انگلیسی می توانند بطور همزمان در ایالت های مهاراشترا ، گجرات و پنجاب شروع به کار کنند.
در سال 2014 ظرفیت تولید انرژی خورشیدی هند دو هزار و 600 مگاوات بوده است و افزایش این ظرفیت به 100 هزار مگاوات نیازمند بودجه 100 میلیارد دلاری در هر سال برای مدت پنج سال برای تولید و بودجه 50 میلیارد دلاری درهرسال برای پوشش هزینه های انتقال و توزیع این انرژی است که بیشتر این هزینه از طریق سرمایه گذاری های ایالات متحده تهیه می شود.
هند به تازگی برای تامین 175 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر برنامه ریزی کرده است که 100 هزار مگاوات از طریق انرژی خورشیدی و 75 هزار مگاوات دیگر از طریق انرژی باد، گازهای زیستی و غیره تامین می شود.
۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۱۷