پیشنهاد گرانی پلکانی سوخت شناورها روی میز دولت

پیشنهاد گرانی پلکانی سوخت شناورها روی میز دولت
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی با بیان این‌که پیشنهاد افزایش قیمت سوخت به‌صورت پلکانی را به دولت ارائه کرده‌ایم، گفت: در این‌صورت زمینه نوسازی شناورهای فرسوده در کشور فراهم می‌شود.

سیداحمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که برنامه پرداخت یارانه به شناورداران قابل اجرا نیست، اظهار کرد: تجربه نشان داده هر جا آمدیم و یارانه نقدی پرداخت کردیم، موفق نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که پرداخت یارانه هیچ تاثیری در کاهش تورم و گرانی قیمت‌ها نداشته است، افزود: متاسفانه مشخص نیست چرا روی اجرای تجربیات ناموفق گذشته اصرار می‌شود.

وی با بیان این‌که قیمت سوخت شناورها از 500 تومان به 1500 تومان افزایش یافت، بیان کرد: با توجه به فشاری که به مالکان شناور بابت این افزایش سوخت وارد شده است، پیشنهاد می‌کنیم قیمت سوخت را به‌صورت پلکانی گران کنند و لزومی به پرداخت یارانه نقدی نیست.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم به این پیشنهاد توجه کند تا زمینه نوسازی شناورها بدون این‌که به شناورداران فشار مضاعفی وارد شود،‌ فراهم گردد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی با اشاره به وجود حدود 4300 شناور (فایبرگلاس، چوبی، لنج و...)، گفت:‌بخش زیادی از این شناورها فرسوده بوده و باید هر چه زودتر نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
تعداد بازدید : ۶۹۳