چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار شد

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار شد
چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهر آستانه برگزار شد که در این اجلاس، یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه انرژی به امضا رسید.

به گزارش شانا، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان بخشهای مختلف دولتی و غیردولتی دو کشور در شهر آستانه برگزار شد.

حجتی را در این سفر بیش از ٤٠ نفر از مدیران و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای بخشهای مختلف کشور از جمله حوزه نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، علوم، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، دادگستری، گردشگری، فرهنگی، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی همراهی کردند.

در این سفر، اجلاس کارشناسی تخصصی با حضور مدیران و نمایندگان بخشهای مختلف دولتی و خصوصی ایرانی و قزاق برگزار و در خصوص موضوعهای مورد نظر مذاکره، تبادل نظر و توافق حاصل شد.

حجتی اظهار امیدواری کردکه مذاکرات تخصصی نمایندگان دستگاهها، سازمانها و شرکتهای دو کشور، اهداف و برنامه های اجرایی دوجانبه را برای یک سال آینده ترسیم کرده و اسناد همکاری برای سفر آتی نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان که در ماه آینده از ایران بازدید خواهد داشت نیز تهیه و آماده شود.

در بخش پایانی سفر، دو سند یادداشت تفاهم؛ یکی سند کلی یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه های صنعت و معدن، انرژی، کشاورزی، بهداشت، علوم، فرهنگی و گردشگری و دیگری سند یادداشت تفاهم همکاری اتاقهای بازرگانی دو کشور در حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان به امضا رسید.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۴۷۶