بسته دوم خروج از رکود ظهر روزشنبه 25 مهرماه رونمایی می‌شود

بسته دوم خروج از رکود ظهر روزشنبه 25 مهرماه رونمایی می‌شود
شش سیاست جدید اقتصادی دولت در قالب بسته دوم خروج از رکود ظهر امروز(شنبه)توسط محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رونمایی می شود.
هرچند رییس جمهوری در هفته گذشته در گفت و گویی تلویزیونی برخی از محورهای اصلی بسته جدید ضد رکود دولت را اعلام کرد اما قرار است مردان اقتصادی دولت ظهر امروز جزییات این بسته را اعلام کنند.

رئیس جمهور در این گفت و گو درباره بورس و نامه 4 وزیر توضیحاتی داد و با اعلام دو دلیل کاهش رشد اقتصادی از بسته 30 بندی سیاست های جدیدی و 4 اقدام بانکی دولت و آماده باش مردم برای جهش اقتصادی خبر داد.
براساس اعلام رییس جمهوری این بسته جدید که شامل سیاست های کوتاه مدت است در 30 بند تدوین شده که براساس آن قرار است دست بانک ها برای ارایه تسهیلات بازتر و تسهیلات ارزان تر پرداخت شود ضمن اینکه نرخ سود بانکی نیز متناسب با نرخ تورم کاهش می یابد. 
کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده بانکی، کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک ها از 13 به 10 درصد، کاهش نرخ سود تسهیلات بین بانکی از 29 به 26 درصد، افزایش تسهیلات بانکی برای خرید کالا و تحریک تقاضای مردم، تزریق 7.5 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی طی دو هفته آینده و تسریع در پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران برخی از سیاست های جدید دولت برای افزایش نقدینگی و تحریک تقاضا است که در بسته امروز رونمایی می شود.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۵۸۰