سکوهای حفاری نفت آمریکا نصف شد

سکوهای حفاری نفت آمریکا نصف شد
شرکت های انرژی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت خود را کاهش دادند و به کمتر از نصف سکوهای فعال در اوایل 2015 رساندند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارها در روز جمعه نشان داد، شرکت های انرژی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت خود را کاهش داده اند. این طولانی ترین دوره کاهشی از ماه ژوئن تاکنون است و نشان می دهد که قیمت های پایین همچنان در حال کاهش دادن فعالیت های تولیدی است.
حفاری کنندگان در یک هفته منتهی به 16 اکتبر، 10 سکو را از دور خارج کرده و تعداد کل سکوهای حفاری را به 595 مورد رسانده اند که پایین ترین رقم از جولای 2010 تاکنون است. بر اساس گزارش بیکر هاگز، در طی 6 هفته قبلی نیز حفاری کنندگان 70 سکو را از دور خارج کرده بودند.
تعداد کل سکوها کمتر از نصف 1590 سکویی است که در اوایل امسال در حال فعالیت بودند. تعداد سکوها از زمانی که به بالاترین رقم خود (1609 مورد) در اکتبر سال گذشته رسیده بود، به طور متوسط حدود 20 مورد در هر هفته کاهش یافته است.
در حالی که کل تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز به پایین ترین رقم در 13 سال گذشته رسیده، تعداد سکوهای حفاری گاز با 3 مورد افزایش به 192 مورد رسید. با این افزایش، بر اساس  گزارش های بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری گاز اندکی از پایین ترین سطح در دست کم 28 سال گذشته بالاتر رفت.
تجار تعداد سکوهای حفاری را به عنوان شاخصی حاکی از افزایش یا کاهش تولید در طی چند ماه آینده به دقت دنبال می کنند.
کاهش تعداد سکوها در چند هفته گذشته، 47 مورد سکوی افزایش یافته در طول فصل تابستان را خنثی کرده است.
قیمت متوسط نفت خام آمریکا در این هفته به 47 دلار رسید که پایین ترین از متوسط 48 دلاری هفته گذشته بود.
حفاری کنندگان این هفته تعداد چاه های نفت در 3 منطقه از 4 منطقه عمده استخراج نفت شیل آمریکا را کاهش دادند.
۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۴۷۱