کاهش 2 دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

کاهش 2 دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
قیمت نفت در هفته گذشته 2 دلار کاهش یافت و در پایان معاملات هفته به 50 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه پس از 4 جلسه افت قابل توجه، حدود 2 درصد افزایش یافت و تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا نیز برای  هفتمین هفته متوالی کاهش داشت.
پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه پیش بینی کرد که بازار جهانی نفت در سال 2016 نیز با فزونی عرضه مواجه خواهد بود، نفت خام آمریکا و نفت برنت شدیدترین افت قیمت هفتگی خود در 8 هفته اخیر را تجربه کردند.
دومینیک چیریچلا، تحلیلگر انستیتوی انرژی منجمنت در این باره گفت: «این واقعیت که بازار جهانی با فزونی عرضه مواجه است موجب شد که نفت بخش عمده ای از افزایش قیمت های هفته گذشته را در این هفته خنثی کند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز با 88 سنت افزایش به 47 دلار و 26 سنت رسید، اما در این هفته کاهش حدودا 5 درصدی را شاهد بود. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز 73 سنت افزایش یافت و به 50 دلار و 46 سنت رسید، اما در این هفته شاهد کاهش حدودا 4 درصدی(2 دلار) بود.
قیمت ها در اوایل جلسه دیروز به دلیل پیش خریدها افزایش یافت و پس از انتشار گزارش بیکر هاگز در مورد کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا به پایین ترین رقم از جولای 2010 تاکنون، خریدها تداوم یافت.
تقویت شاخص ها در بازارهای بورس نیز موجب حمایت از قیمت نفت شد.
گین مک گیلیان، تحلیلگر موسسه تردیشن انرژی در استمفورد گفت: «مردم با دقت بیشتری به تعداد سکوهای حفاری نفت در امریکا توجه می کنند. این آمارها نشان دهنده کاهش تولید در آمریکاست. رسیدن تعداد سکوها به 595 مورد موجب حمایت از قیمت نفت می شود.»
مک گیلیان افزود، اما در نهایت عوامل پایه ای کلی که نشان دهنده فزونی عرضه در بازار است، عاملی کاهشی برای قیمت هاست. «تا زمانی که ما شاهد کاهشی قابل توجه در ذخایر نفت خام آمریکا باشیم، من فکر می کنم بازار نمی تواند هرگونه افزایشی را ادامه دهد.»
۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۹۸۰