جهش ٨٢٥ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ٨٢٥ واحدی در ارتفاع ٦٢ هزار ٧٩٩ واحد ایستاد.

 به گزارش خبرنگار شانا ، بورس تهران امروز (شنبه ـ ٢٥ مهرماه) نخستین روز هفته را با  رشد شاخص تجربه کرد و  سهامداران را به بازگشت روزهای خوب به تالار شیشه ای امیدوار کرد.

کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند که تصویب کلیات و جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی و همچنین سخنان مهم رئیس جمهوری درباره وضع اقتصادی و خروج از رکود خبرهایی بود که توانست بورس تهران را بعد از ماهها رکود تکان داده و به مدار مثبت بکشاند.

 در جریان معامله های امروز و در ادامه واکنش مثبت بازار سرمایه به بسته خروج از رکود دولت، شاخص کل بازار بورس با جهش ٨٢٥ واحدی به رقم ٦٢ هزار و ٧٩٩ واحد رسید و در پایان معاملات امروز بازار سرمایه،  ٩٠٧ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ١٤٧ میلیارد تومان در بازار بورس  داد و ستد شد .

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با رشد ٣٢٣ واحدی به عدد ٢٤ هزار و ٥٩٩ واحد دست یافت و شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ١١٦٠ واحدی عدد ٧٠ هزار و  ٤٦ واحد را تجربه کرد.

این گزارش می افزاید: شاخص بازار یکم اما در حالی با ٧١٩ واحد افزایش به عدد ٤٣ هزار و ٨٠٨ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ١٠١٠ واحدی به رقم ١٣٨ هزار و ١٥٦ واحد رسید.

برپایه این گزارش ، نماد معاملاتی بانک ملت با ٦٧ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ٦٣ واحد و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ٦٠ واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در افزایش شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در جریان معامله های امروز ،در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز ٢ میلیون سهم به ارزش دو میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد و در پتروشیمی پردیس ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار سهم به ارزش ٢ میلیارد و ٧٥٠ میلیون تومان از سوی سهامدارحقوقی کد به کد شد.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۹۳۹