بی‌نیازی کشور از واردت با تقویت زیرساخت های داخلی

بی‌نیازی کشور از واردت با تقویت زیرساخت های داخلی
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نگاه به تولید ملی باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، گفت: تا زمانی که به توانمندی‌های خود متکی نباشیم استقلال کشور آسیب پذیر خواهد بود.
جلیل جعفری بنه خلخال عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تعیین و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری در حقیقت نقشه راهی است که خروجی آن به شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور با تکیه بر منابع و توانایی‌های داخلی منجر می شود. 

وی با اشاره به اینکه هرنقطه ای از سرزمین ایران اسلامی برخوردار از منابع و ذخایر ارزشمند است اظهار داشت : عملیاتی کردن سیاستهای ابلاغی معظم له با بهره گیری از منابع یاد شده می تواند در تقویت استقلال اقتصادی کشور و ایجاد رفاه مطلوب موثر واقع شود. 

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: تا زمانی که به توانمندی های خود متکی نباشیم استقلال کشور ما آسیب پذیر خواهد بود، بنابراین تقویت تولید داخل می تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند. اگر به این بخش بها دهیم به طور حتم اشتغال بیشتر، کاهش هزینه ها و خروج ارز کمتری را شاهد خواهیم بود. 

جعفری با بیان اینکه نگاه به تولید ملی باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، افزود: تقویت تولید داخلی نیاز ما به واردات و سایر کشورها را کاهش می‌دهد و بر استقلال اقتصادی کشور می‌افزاید.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد: وزارت نفت وندرولیستی از کالاهای اساسی را تهیه کرده بایستی تامین کنندگان تجهیزات و شرکتهای سازنده حداقل معیارهای لازم را رعایت کنند شاید با اجرای این امر مهم محدودیت‌ها برداشته شود و بهتر بتوانند در عرصه‌های داخلی و بین المللی حضور پیدا کنند. 

وی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل باید اثبات شود هر ایرانی برای عزت و اقتدار کشور فکر کند تا دیدگاههای سیاسی و اجتماعی تحت الشعاع ملی و اسلامی قرار گیرد به طوری که پیشرفت کشور را بر منافع گروهی و سلیقه سیاسی بدانیم همدلی بین دولت و ملت در سایه رهبری مقام معظم انقلاب بیشتر ایجاد شود.
۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۹۶۱