خروج از رکود با این عملکرد بسیار زمان‌بر است

یک کارشناس اقتصادی گفت: بدنه اجرایی دولت در زمینه پیدا کردن راهی برای خروج از رکود ضعیف عمل کرده است.
بهمن آرمان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش بودجه جاری کشور در سه ماه نخست و کاهش بودجه عمرانی گفت: این اولین باری نیست که بودجه عمرانی، قربانی بودجه جاری کشور می‌شود.

وی در ادامه هزینه‎های جاری دولت را بالا برشمرد و عنوان کرد: بودجه عمرانی که توسط مجلس به تصویب رسیده همواره از سوی دولت به طور کامل به امور عمرانی اختصاص پیدا نکرده است.

این کارشناس اقتصادی سال‌جاری را سالی دشوار برای دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به وابستگی دولت به نفت و کاهش قیمت نفت، قطعا دولت با کمبود درآمد در سال‌جاری مواجه است.

آرمان در خصوص رکود پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: اگر دولت بودجه عمرانی را کاهش دهد قطعا بر روی مصرف کالاهای وابسته به امور عمرانی تأثیر گذاشته  آن را با رکود مواجه می‌کند.

وی واگذاری پروژه‌های ناتمام به بخش خصوصی را راهکار خوبی برای خروج از رکود دانست و گفت: واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی جزء مواردی است که در قانون ذکر شده، ولی این امر از سوی دولت اجرا نمی‌شود.

این کارشناس اقتصادی انتشار اوراق قرضه را راهکاری مهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برشمرد و عنوان کرد: بدنه اجرایی دولت در زمینه پیدا کردن راهی برای خروج از رکود بسیار ضعیف عمل می‌کند.

آرمان رکود را امری پیچیده برشمرد و گفت: با توجه به عملکرد دولت فکر نمی‌کنم دولت بتواند به این زودی‎ها از این بحران خارج شود.
۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۴۸۰