فروش ٢٠٠ تن گوگرد دانه بندی پالایشگاه خانگیران در بورس کالا

فروش ٢٠٠ تن گوگرد دانه بندی پالایشگاه خانگیران در بورس کالا
بیش از ٢٠٠ تن گوگرد دانه بندی (پاستیل) شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد برای نخستین بار در بورس کالای ایران فروخته شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: برای نخستین بار در دوره فعالیت این پالایشگاه، نخستین معامله بورسی انجام و این شرکت موفق به فروش ٢٠٠ تن گوگرد دانه بندی (پاستیل) در تالار بورس کالای ایران شد.

ناصر اسلامی افزود: این اقدام سرآغازی جدید برای استفاده از مکانیزم های نوین مالی و امضای قرارداد و فروش محصولهای گوگردی این شرکت است.

وی اعلام کرد: با معامله بورسی محصولها، مسیر برای فروش محصول استاندارد به قیمت مناسب و متعادل باز خواهد شد و این روند منجر به افزایش تعداد مشتری ها در حوزه خرید محصولهای این مجتمع گازی و افزایش رضایت خریداران خواهد شد.

اسلامی تاکید کرد: در روند فروش بورسی، فرآیندهای اضافی ارسال درخواست مستقیم خرید و امضای قرارداد در سیستم اداری شرکت با متقاضی ها حذف و فرآیند فروش محصول بسیار ساده سازی شده و همچنین استفاده از مزایا و معافیتهای مالیاتی معامله های بورس نیز از جمله امتیازهای ارزشمند این روند است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد یادآور شد: این شرکت در مردادماه امسال موفق به عرضه تمام محصولهای گوگردی خود در بازار بورس شد و فرآیند عرضه گوگرد گلوخه، گوگرد دانه بندی و کود گوگرد بنتونیتی قطعی شد که خوشبختانه پس از گذشت زمان، نخستین معامله در تالار ثبت شد.

به گفته وی، بر اساس قوانین و مقررات بورس، شرکتهای عرضه کننده باید توان عرضه حداقل ٥٠ درصد تولید خود را در بورس کالای ایران داشته باشند که از این نظر آمادگی کامل در این مجموعه وجود دارد.

به گزارش شانا، هم اکنون ظرفیت حدود دو هزار و ٤٠٠ تن تولید گوگرد در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد وجود دارد و این شرکت با تولید روزانه دو هزار تن گوگرد، بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور بشمار می آید.

۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۷۴۵