بی پی و شرکت نفت چین متحد می‌شوند

منابع آگاه: از آنجا که انگلیس و چین به دنبال تقویت مناسبات اقتصادی خود هستند، بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت چین هفته آینده یک اتحاد استراتژیک را برای توسعه منابع نفتی در عراق و دیگر مناطق رونمایی خواهند کرد.
به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، این قرار‌داد یکی از چندین قرار‌داد سطح بالای دو طرف در جریان سفر ژی جینپینگ رییس جمهور چین به انگلیس است و هدف از آن تقویت همکاری‌ها بین دو شرکت در عراق است جاییکه دو طرف در حال توسعه میدان نفتی عظیم رومیله هستند.
بریتیش پترولیوم در وب‌سایت خود اعلام کرد که میدان رومیله در جنوب عراق دومین میدان نفتی بزرگ جهان است و در سال ٢٠١٤ روزانه یک میلیون و ٣٤٠ هزار بشکه نفت تولید کرد.
به گزارش رویترز، منابع آگاه افزودند: این دو شرکت همچنین به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک جدید در دیگر بخش‌های جهان هستند. انتظار نمی‌رود هیچ هدف‌گذاری مشخص تولید یا سرمایه‌گذاری در این قرار‌داد وجود داشته باشد.
شرکت ملی نفت چین بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت آسیا و شرکت مادر پتروچاینا است.
بریتیش پترولیوم همچنین به دنبال استفاده از این اتحاد برای توسعه فعالیت‌های خود در چین است که عمدتا محدود به خرده‌فروشی سوخت بوده است. این در حالی است که رقبای بریتیش پترولیوم از جمله شل و توتال با شرکت ملی چین در زمینه گاز طبیعی همکاری دارند.
برای شرکت ملی نفت چین این اتحاد می‌تواند فرصتی برای تعمیق فعالیت‌ها در دریای شمال و غرب آفریقا باشد که بریتیش پترولیوم فعالیت‌های گسترده‌ای در آن دارد.
سخنگوی بریتیش پترولیوم از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد. شرکت نفت چین نیز در این زمینه اظهارنظر نکرده است.
دولت انگلیس قصد دارد از سفر رییس جمهور چین به این کشور در روزهای ١٩ تا ٢٣ اکتبر برای تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی استفاده کند.
۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۵۳۰