تعیین زمان مذاکرات ایران و ۵+۱ قیمت جهانی نفت را کاهش داد

تعیین زمان مذاکرات ایران و ۵+۱ قیمت جهانی نفت را کاهش داد
به دنبال تعیین زمان مذاکرات ایران، چهارمین تولید کننده بزرگ نفت جهان با گروه 5+۱ قیمت جهانی نفت امروز یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت تقاضای انرژی در آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت داشته است .

بر اساس این گزارش قیمت نفت طی روزهای اخیر با افت 1.4 درصدی روبرو شده است . قرار است مذاکرات ایران با گروه 5+1 هفته آینده بار دیگر از سر گرفته شود .

افزایش مجدد نرخ تورم چین طی ماه مارس نیز موجب نگرانیهای بیشتر کارشناسان اقتصادی نسبت به وضعیت رشد اقتصادی و تقاضای انرژی این کشور شده است . بر این اساس وزارت کار آمریکا نیز اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه مارس تنها 120 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم پایین ترین میزان ایجاد اشتغال در پنج ماه اخیر به شمار می رود .

این گزارش حاکی است قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه می طی امروز با 1.44 دلار کاهش به کمتر از 101.87 دلار رسیده است . قیمت نفت روز جمعه به 103.31 دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال و تحت تاثیر تحریم نفت ایران حدود ۱۵درصد رشد داشته است .

در بازار لندن نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه می با 1 دلار کاهش به 122.14 دلار رسیده است .

مایکل مان سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 از 14 آوریل در شهر استانبول آغاز خواهد شد . آخرین نشست مشترک دو طرف در ژانویه 2011 میلادی برگزار شده بود .

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۱۶:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۰۰۹