سابک و اس کی گلوبال یک مجتمع جدید پتروشیمی افتتاح کردند

سابک و اس کی گلوبال یک مجتمع جدید پتروشیمی افتتاح کردند
این مجتمع متعلق به شرکت سابک-اس کی نکسلن ( SSNC ) بوده و با سرمایه گذاری مشترک سابک و شرکت اس کی گلوبال کمیکال ساخته شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از کوریا تایمز، شرکت اس کی گلوبال کمیکال ( SK Global Chemical ) کره جنوبی روز چهارشنبه 15 مهرماه یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن را در شهر اولسان این کشور راه اندازی کرد. این مجتمع با همکاری شرکت پتروشیمی سابک عربستان سعودی ساخته شده است.

مجتمع یادشده قادر به تولید سالانه 230 هزار تن نکسلن (نوعی پلی اتیلن با عملکرد بالا) خواهد بود که می تواند چالش بزرگی پیش روی شرکت هایی از قبیل داو کمیکال، اکسان موبیل و میتسویی کمیکال که سال ها بازار را در اختیار داشته اند؛ قرار دهد. 

این مجتمع متعلق به شرکت سابک-اس کی نکسلن ( SSNC ) است که حاصل سرمایه گذاری مشترک سابک و شرکت اس کی گلوبال کمیکال به شمار می رود. این شرکت در ژوئیه سال گذشته تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سنگاپور واقع است.

شرکت سابک-اس کی نکسلن قصد دارد با هدف افزایش ظرفیت تولید خود به یک میلیون تن در سال، ظرف چند سال آینده یک مجتمع دیگر پلی اتیلن در عربستان سعودی راه اندازی کند.

پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی از محصولات شامل فیلم های بسته بندی صنعتی، قطعات داخلی خودرو و کفش ها، پوشش کابل ها و غیره است. این مجتمع جدید از فناوری ویژه شرکت اس کی گلوبال کمیکال برای تولید این محصول بهره می برد.

چی تائه وون، رئیس گروه اس کی، طی یک سخنرانی اعلام کرد: ما نخستین گام را در راه تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده پلی اتیلن جهان برداشته ایم.

وی همچنین افزود: برنامه داریم تا ظرفیت تولید اتیلن خود را به بیش از یک میلیون تن در سال افزایش دهیم. به علاوه سابک و گروه اس کی به دنبال یافتن فرصت های مشترک سرمایه گذاری برای افزایش سود ناشی از مشارکت در بخش پتروشیمی هستند.

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۶۷۷