شهریور خوب برای پتروشیمی ها

شهریور خوب برای پتروشیمی ها
مجتمع های تولیدی پتروشیمی عملکردی قابل قبول تولید را در شهریور ماه ، همانند ماه های قبل رقم زدند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع های پتروشیمی در عسلویه، ماهشهر و دیگر مناطق کشور شهریور ماه امسال در مجموع  بیش از 4 میلیون تن انواع محصول را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردند.

گفتنی است که با وجود اجرای تعمیرات اساسی در مجتمع های پتروشیمی، در نیمه نخست امسال بیش از ٢٣,٦ میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده است و با وجود برخی چالش ها، تولید محصولات پتروشیمی ایران در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ٥ درصد رشد داشته است.

در این میان از 19 مجتمع پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی در ماهشهر در مجموع یک میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار و نهصد و سی و شش هزار تن محصول را در شهریور ماه تولید کردند.

همچنین 12 مجتمع تولیدی واقع در منطقه عسلویه، در شهریور ماه امسال در مجموع بیش از یک میلیون و هشتصد و پنج هزار و دویست و شصت و شش هزارتن محصول را تولید کردند.

این گزارش می افزاید: جمع تولید سایر مناطق نیز رقمی در حدود 685 هزار تن طی شهریور ماه گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع های پتروشیمی بندر امام با 451 هزار و پانصد و چهار هزار تن، پتروشیمی مارون با 340 هزار و یکصد و هفتاد و یک هزار تن، و پتروشیمی رازی با 152 هزار و پانصد و بیست و هشت هزار تن، پتروشیمی اروند با 137 هزار و هشتصد و پنجاه و چهار تن و پتروشیمی بو علی سینا با تولید 129 هزاروپانصد و سی هزار تن  از بالاترین میزان تولید در شهریور ماه برخوردار بودند.

همچنین شهریور ماه امسال در منطقه عسلویه، پتروشیمی برزویه با 401 هزار و ششصد و بیست و دو هزار تن پتروشیمی پارس با 311 هزار و هفتصد و شصت و هفت هزار تن،فاز های 1 و 2 پتروشیمی پردیس با 302 هزار و هفتصد و نود و هشت هزار تن، فاز های 1 و 2 پتروشیمی زاگرس با تولید 280 هزار و نهصد و هشتاد و نه هزار تن و نیز پتروشیمی جم با 209 هزار چهارصدو هفده هزار تن دارای بالاترین تولید بودند.

برپایه این گزارش، در سایر مناطق نیزپتروشیمی شیراز با تولید 164 هزار و نهصد و سی و دو تن ، پتروشیمی شازند با تولید 125 هزار و یکصد و بیست هزار تن و نیز پتروشیمی خارک با 94 هزار و سیصد و پنجاه و پنج هزار تن تولید از برترین پتروشیمی های کشور بودند.

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۶۷۲