گفت‌و‌گوی مستقیم با نمایندگان بخش خصوصی

گفت‌و‌گوی مستقیم با نمایندگان بخش خصوصی
با امکان تازه‌ای که روی پرتال خدماتی اتاق تهران دیده شده است، اعضای اتاق و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، می‌توانند دیدگاه‌های خود را به صورت مستقیم به اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران اعلام کنند، مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند، از آنان مشاوره بگیرند و موانع موجود در مسیر کسب‌وکار کشور را به اطلاع آنان برسانند.

پس از طراحی نسخه جدید پرتال اتاق تهران، به منظور برقراری  ارتباطی  تنگاتنگ میان اعضای هیات نماینگان و فعالان  اقتصادی بخشی با  عنوان «تالار گفت‌وگو»  در این  پرتال راه‌اندازی شده است که فعالان اقتصادی به طور مستقیم می‌توانند با وکلای خود در پارلمان بخش خصوصی ارتباط برقرار کنند.


تالار گفت‌وگو در بخش میانی صفحه اصلی سایت اتاق تهران تعبیه شده که تصویر و مشخصات و سوابق کاری 40 نماینده بخش خصوصی و 20  نماینده دولتی نمایش داده شده است و کاربران می‌توانند با کلیک بر روی این اسامی، وارد صفحه مربوط به آنها شوند و پرسش‌های خود را در مورد مشکلات و چالش‌های محیط کسب‌وکار مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.


اکنون که حدود چند روز از راه‌اندازی این بخش سپری شده، این بخش با اقبال نسبی مواجه شده است و سوالاتی از برخی از اعضای هیات نمایندگان پرسیده است که برخی از آنان نمایش داده است. اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز به تناسب سوالات مطرح شده، پاسخ‌هایی سوال‌کنندگان ارسال کرده‌اند. اتاق تهران امیدوار است این تالار محلی برای بیان مشکلات واقعی بخش خصوصی و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد مطالبات بخش خصوصی باشد. تالار گفت‌و‌گوی سایت اتاق تهران بیشتر به این منظور برپا شده است که نمایندگان بخش خصوصی در جریان مشکلات موکلان خود قرار گیرند و در پی ارائه راهکارهایی به سیاست‌گذاران باشند.


در حال حاضر پرسش و پاسخ میان رئیس اتاق تهران و کاربران در سایت انجام شده است. به طور مثال کاربری از رئیس اتاق تهران سوال کرده است: «شما در اتاق بازرگانی از افزایش قیمت دلار دفاع می‌کنید. آیا این اتفاق اثرات روانی روی قیمت‌گذاری دیگر کالاها ندارد؟ در ثانی وقتی دلار گران شود، هزینه‌های تولید هم افزایش پیدا می‌کند. لطفا در این مورد توضیح دهید.» خوانساری نیز پاسخ داده است: «تصور می‌کنم اشتباه برداشتی صورت گرفته است. ما از افزایش قیمت دلار دفاع نمی‌کنیم، حرف ما در اتاق و بخش خصوصی این است که قیمت دلار واقعی شود. اقتصاد ایران طی تمامی سال‌های گذشته از کنترل قیمت دلار خیری ندیده و تحلیل‌های علمی هم این رفتار را تایید نمی‌کند. واقعی‌سازی قیمت دلار به ایجاد تعادل در بازار کمک می‌کند و تولید هم از این فضای شفاف و بدون رانت بهره می‌برد.» همچنین کاربر دیگری سوال کرده است: «سال قبل بیش از 340 هزار میلیارد تومان وام بانکی به شکل تسهیلات پرداخت شده ولی 60 درصد این منابع صرف سرمایه در گردش شده است. بنابراین روند توسعه به طور کامل متوقف شده است. شما در اتاق تهران از این موضوع اطلاع دارید؟ اگر مطلع هستید چرا به دولت تذکر نمی‌دهید که چاره‌اندیشی کند؟.» خوانساری نیز پاسخ داده است: «در این مورد با دولت بسیار گفت‌و‌گو شده است. شاید عددی نزدیک به 50 درصد از این رقم 340 هزار میلیاردی که به آن اشاره کردید هم مربوط به وام‌های دریافت شده‌ای است که امسال دوباره تجدید شده‌اند. متاسفانه واقعیت این است که فرآیند توسعه در کشور به دلیل همین بحران تامین منابع متوقف یا حداقل بسیار آهسته شده است. یک مشکل بزرگ دیگر ما هم وام‌های کلانی است که توسط بانک‌ها پرداخت شده ولی در حال حاضر به بدهی‌های معوق و حتی مشکوک‌الوصول تبدیل شده است.»


فعالان بخش خصوصی و کاربران سایت می‌توانند به صورت مستقیم به تبادل اطلاعات و گفت‌وگو با اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران از این طریق اقدام کنند. 

۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۷۵۱