پیشرفت 68 درصدی حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

پیشرفت 68 درصدی حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی
معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت حفاری 68 درصدی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، 'محمدرضا تاکایدی' گفت: هم اکنون شرکت ملی حفاری با استفاده از دو دستگاه از مجموع 88 هزار متر حفاری که باید انجام دهد، حدود 60 هزار متر حفاری کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه کارفرما و شرکت ملی نفت ایران باید تا پایان شهریور ماه سال جاری چاه های این بخش تکمیل و وارد مدار عملیات شود که از هر چاه به طور متوسط روزانه می توان 2.3 تا 2.5 میلیون متر مکعب گاز استحصال کرد.

تاکایدی یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران، حفاری 27 حلقه از 44 حلقه چاه را در تعهد دارد که از این تعداد، حفاری 22 حلقه چاه (هر سکو 11 حلقه چاه) را بر روی دو سکو انجام می دهد.

وی گفت: بر اساس تعهد ملی حفاری، کارفرما می تواند به پنج حلقه چاه باقیمانده از مناقصه 27 حلقه ای، شش حلقه اضافه کند تا با نصب یک سکوی دیگر کار حفاری این 11 حلقه چاه نیز آغاز شود.

تاکایدی افزود: مطالعات لازم برای شناسایی لایه های زمین شناسی، مهندسی و برنامه ریزی حفاری، خدمات فنی، تامین کالا، مواد، دستگاه های حفاری و همچنین مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه در تعهد شرکت ملی حفاری ایران است.

نخستین دستگاه حفاری (کاسل فورس) برای شروع عملیات حفاری این فازها در تاریخ 26 اسفند ماه سال 1388 وارد پارس جنوبی شد و عملیات حفاری خود را در تاریخ 11 فروردین ماه سال گذشته آغاز کرد.

دومین دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران (DD2) نیز در تاریخ 19 بهمن ماه سال گذشته کار خود را در پارس جنوبی آغاز کرده و هم اکنون در مجموع در این دو فاز حدود 60 هزار متر حفاری انجام شده است.

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۹۹۷