امروز؛ دیدار غیررسمی 9 سفیر اروپایی با بازرگانان ایرانی

امروز؛ دیدار غیررسمی 9 سفیر اروپایی با بازرگانان ایرانی
چند روز پس از تصویب برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس شورای اسلامی و امضای دستورالعمل‌های لغو تحریم‌ها 9 نفر از سفرای اروپایی عصر امروز با بازرگانان ایرانی دیداری غیررسمی دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دور تازه‌ مذاکرات اقتصادی با کشورهای خارجی توسط اتاق بازرگانی تهران آغاز شد و چند روز پس از تصویب برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس شورای اسلامی و به‌دنبال آن امضای دستورالعمل‌های لغو تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، 9 نفر از سفرای اروپایی با هیئت نمایندگان اتاق تهران امروز دیدار می‌کنند.

در این نشست، سفرای کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوییس، اسپانیا، اتریش، بلژیک، هلند و مجارستان با مذاکره و رایزنی با نمایندگان فعالان اقتصادی ایرانی شرایط حضور خود را در اقتصاد ایران بررسی می‌کنند.

گرچه طی ماه‌های گذشته، هیئت‌های تجاری زیادی از کشورهای اروپایی برای بررسی وضعیت اقتصادی به ایران آمده‌اند اما تا به امروز به‌صورت عملی، کمتر شاهد تغییر جدی در برقراری روابط اقتصادی و تجاری به کشور‌های اروپایی بوده‌ایم.

بنا بر این گزارش محورهای این دیدار غیررسمی «بررسی راهکارهای توسعه مراودات اقتصادی ایران و اروپا» اعلام شده است تا طرفین برای شروع مبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری پس از رفع تحریم‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۵۷۷