اجرای پروژه شیرین سازی برج سبک نفتا در پتروشیمی بوعلی

اجرای پروژه شیرین سازی برج سبک نفتا در پتروشیمی بوعلی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از آغاز عملیات ساختمانی پروژه شیرین سازی در برج سبک نفتا در این پتروشیمی با اعتبار ١٢٠ میلیارد تومان خبر داد.

محمدرضا صاحب نسق در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به بودجه ١٢٠ میلیارد تومانی پروژه دو فازی شیرین سازی برج سبک نفتا در این پتروشیمی گفت: باتوجه به مراحل نهایی بخش مهندسی در هر دو فاز این پروژه، عملیات ساختمانی آن از امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به خرید تجهیزات و کالاهای مورد نیاز فاز یک پروژه شیرین سازی برج سبک نفتا در پتروشیمی بوعلی سینا، اظهار داشت: تا دو هفته آینده عملیات شمع کوبی در فاز یک این پروژه آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تاکید بر این که با اجرای پروژه شیرین سازی برج سبک نفتا ارزش ٢٠ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی ٥ درصد افزایش می یابد، گفت: همچنین با اجرای این پروژه، استمرار تولید در این پتروشیمی تضمین می شود.

صاحب نسق با اشاره به این که هیدورکربنهای سبک را باید در مخازن کروی به صورت کوتاه مدت ذخیره کرد، گفت: با شیرین سازی هیدورکربن های سبک در پتروشیمی بوعلی سینا می توان این نوع مواد را در مخازن معمولی و به صورت طولانی مدت نگهداری کرد.

به گزارش شانا، پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) قرار دارد.

پتروشیمی بوعلی سینا وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سال ١٣٧٧ تاسیس شد. خوراک مجتمع، نفتای سبک و سنگین است که از کارخانه (NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود. مواد اولیه طی فرآیندهای موجود و در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین جهت مصرف داخلی وصادرات بدل می شود.

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۶۲۰