صادرات نفت عربستان کاهش یافت

صادرات نفت خام عربستان در ماه اوت به رغم تولید بالا روزانه ٢٧٨ هزار بشکه کاهش یافت در حالی که مقدار صادرات فرآورده‌های نفتی پالایش شده این کشور به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، موسسه اطلاعات نفتی جودی اعلام کرد: عربستان در ماه اوت روزانه شش میلیون و ٩٩٨ هزار بشکه نفت صادر کرده که نسبت به آمار ماه ژوئیه که روزانه هفت میلیون و ٢٧٦ هزار بشکه بود کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان تولید نفت خود را در ماه اوت روزانه حدود ١٠٠ هزار بشکه کاهش داده و به ١٠ میلیون و ٢٦٥ هزار بشکه در روز رسانده است، اما همچنان سطوح بالای تولید را در راستای استراتژی دفاع از سهم بازار خود حفظ کرده است.

عربستان و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) ماهانه آمار صادرات نفت خود را به موسسه جودی اعلام می‌کنند و این آمار در وب‌سایت این موسسه منتشر می شود.

عربستان در ماه‌های گرم تابستان نفت بیشتری را برای تولید برق مورد نیاز دستگاه‌های تهویه هوا استفاده می‌کند.

این کشور همچنین نفت خام بیشتری را به پالایشگاه‌های داخلی عرضه کرده تا صادرات فرآورده‌های نفتی را افزایش دهد.

مقدار تولید پالایشگاه‌های داخلی عربستان در ماه اوت بدون تغییر نسبت به ماه قبل دو میلیون و ٢١٤ هزار بشکه بوده و همچنین مقدار نفتی که به طور مستقیم برای تولید برق مصرف شده در ماه اوت بدون تغییر روزانه ٨٤٨ هزار بشکه بوده است.

صادرات فراورده‌های پالایش شده در ماه اوت از روزانه یک میلیون و ٧٥ هزار بشکه به روزانه یک میلیون و ٣٤٧ هزار بشکه در ماه اوت افزایش یافته که یک سطح بی‌سابقه(از دستکم سال ٢٠٠٢ زمانی که موسسه جودی شروع به کار کرد) می‌باشد.

حرکت سریع عربستان به سمت تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین پالایش‌کنندگان نفت جهان یک بعد جدید به بازارهای نفتی جهانی می‌افزاید.

شرکت نفت آرامکوی عربستان بیش از پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت در داخل و خارج از این کشور دارد که این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان فرآورده‌های نفتی در جهان تبدیل می‌کند.

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۶۳۵