صنعت پتروشیمی طلایه دار صادرات غیرنفتی است

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به وجود زیرساختهای مطلوب پیشتاز صادرات غیرنفتی کشور است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کنگره نفت و نیرو اظهار کرد : صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه ریزی های کلان انجام شده در مسیر توسعه قرار دارد و به عنوان یکی از صنایع مهم کشور نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کند و صادرات محصولات پتروشیمی اکنون بخش بزرگی از درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود : در آینده طرح های توسعه ای پتروشیمی با توجه به محدودیت خوراک مایع بیشتر از خوراک گاز استفاده خواهند کرد و در این مسیر طرح های جدیدی مانند GTPP ، GTO، GTX و GTP برای توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار خواهند داشت.

وی ادامه داد : در دوران پساتحریم جذب سرمایه گذاری های مستقیم مورد توجه قرار دارد و از شرکتهای سرمایه گذار برای حضور در طرح های توسعه ای پتروشیمی دعوت می کنیم.

شاهدایی با بیان اینکه دولت مشوق های خوبی را برای تأمین خوراک مصوب کرده است گفت : این مشوق ها می تواند فرصتی مناسب برای توسعه طرح های پتروشیمی باشد .

وی اظهار کرد : در سال 2014 مصرف پروپیلن 66 درصد رشد یافته است و افزایش تقاضا برای پلی پروپیلن روندی صعودی را طی می کند و بر همین اساس توسعه واحدهای تولیدکننده پروپیلن در دستور کار صنعت پتروشیمی ایران قرار دارد.

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۶۵۲