دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در گفت وگو با ایرنا: حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در اجلاس تهران / رونمایی از دو سند مهم گازی در ایران

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در گفت وگو با ایرنا:  حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در اجلاس تهران / رونمایی از دو سند مهم گازی در ایران
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: اجلاس آتی سران جی ای سی اف که قرار است در تهران برگزار شود به دلیل حضور سران و بالاترین مقامات سیاسی کشورهای صادرکننده گاز و رونمایی از دو سند مهم گازی، اهمیتی ویژه دارد.

محمدحسین عادلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره اجلاس آینده سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، اظهار داشت: حضور مقامات ارشد 18 عضو این مجمع در اجلاس تهران قطعی شده است.
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ادامه داد: اجلاس سران جی ای سی اف در حالی در تهران برگزار خواهد شد که بازار جهانی گاز، تغییراتی عمده را از نظر عرضه و تقاضا تجربه می کند.
وی با اشاره به رونمایی از دو سند مهم گازی در اجلاس تهران، افزود: سند راهبردهای استراتژیک گاز و همچنین سند چشم انداز بازار جهانی گاز به روایت مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این اجلاس ارایه خواهند شد.
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اضافه کرد: در این اجلاس موضوعات مختلف مرتبط با مجمع و وضعیت بازار جهانی گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
سران 18 کشور عضو جی ای سی اف که به عنوان غول های گازی دنیا به شمار می آیند، در دوم آذر (بیست و سوم نوامبر) برای شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران می آیند.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 18 عضو اصلی و ناظر است و دبیرخانه دایم آن در دوحه قطر قرار دارد. ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربی و عمان از اعضای اصلی این مجمع هستند.
کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این مجمع حضور دارند.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، 42 درصد از تولید گاز جهان، 70 درصد از ذخایر گازی جهان، 40 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 65 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۷۳۸