لزوم بهبود قراردادهای نفتی برای تسهیل سرمایه گذاری

لزوم بهبود قراردادهای نفتی برای تسهیل سرمایه گذاری
عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس گفت: سوزاندن گاز در فلرها نفعی که برای کشور ندارد آلودگی هم دارد بنابراین باید قراردادها را به‌گونه‌ای جذاب کرد تا با ورود سرمایه گذار مانعی بر هدرروی منابع ملی شد.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار شانا بابیان این‌که صنعت نفت و معدن پیشرانهای اقتصاد کشور هستند، گفت: باید با سازوکارهای مشخص و با پرهیز از بخشی نگری، پیشرانهای اقتصادی کشور را رونق داد.

عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس گفت: اگر می‌خواهیم کل اقتصاد ایران در جهت توسعه دگرگون شود، باید نفت و معدن و همین‌طور صنایع وابسته به آنها را مانند پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها توسعه داد که این رشد در گرو سرمایه‌گذاری مؤثر و کافی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بخش زیادی از درآمدهای فعلی نفت هم کفاف هزینه توسعه طرحهای صنعت نفت را نمی‌دهد. ازاین‌رو، باید افزون بر صادرات نفت از سرمایه‌گذاری مشترک نیز استفاده کرد.

منصوری بابیان این‌که نباید به سرمایه‌گذاران خارجی نگرش منفی داشت، افزود: به طور طبیعی در هر فعالیت اقتصادی، دوطرف منافع خود را تعقیب می کنند و آنها و ما به دنبال منافع خودمان هستیم.

وی با اشاره به سوزاندن گاز در فلر در بعضی از استانها مانند خوزستان افزود: برای این‌که مانع هدرروی منابع ملی شویم باید از توان شرکتهای خارجی با سازوکار مشخص استفاده کرد، زیرا این‌که هم‌اکنون این گازها سوزانده شود نه‌تنها سودی برای کشور ندارد بلکه آثار مخرب زیست‌محیطی هم  دارد.

این نماینده مجلس نهم گفت: دنیا به سمت جذاب کردن قراردادها برای جذب سرمایه‌گذاران حرکت کرده است. حداقل در زمینه یادشده ( سوزاندن گازها)می توان آلودگی را به صفر رساند و از محل عواید خود طرح، هزینه‌ها را نیز پرداخت کرد.

۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۴۵۶