تولید 500 میلیون متر مکعب گاز از سکوی فاز 19C

تولید 500 میلیون متر مکعب گاز از سکوی فاز 19C
مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی ایران از تولید گاز از سکوی فاز 19 پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد.
غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستاوردهای این شرکت اظهار داشت: این شرکت در طول مدت چهار ماه توانست دو خط لوله فاز 20 و 21 را به طول 32 اینچ در دریا به اجرا درآورد به طوری که ما برای اجرای آن موانع زیادی را در کف دریا داشتیم.

وی تصریح کرد: شرکت تأسیسات دریایی توانست بعد از مدت‌ها این طرح را به سرانجام برساند.

منوچهری گفت: هم‌اکنون در حال انتقال سکوی فاز 19C هستیم که پیش‌بینی می‎شود در زمستان امسال مرحله اول از تولید این سکو را داشته باشیم.

منوچهری تصریح کرد: در مرحله نخست تولید از این سکو 500 میلیون مترمکعب گاز است که بعد از اجرای کامل به سطح یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای پساتحریم گفت: بعد از لغو تحریم‌ها قطعا سرمایه گذاری در نفت زیاد می‌شود لذا شرکت‌های سرمایه گذار خارجی ناچارند که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاسیسات دریایی در دریا و لوله گذاری استفاده کنند. 
 
وی افزود: تاکنون شرکت های زیادی از کشورهای اروپایی و چینی و هندی آمادگی خود را برای جوینت شدن و شراکت با ما اعلام کرده‌اند. 
 
منوچهری تصریح کرد: ما تمایل داریم در بحث سرمایه گذاری خارجی و تکنولوژی بروز باشیم لذا با شرکت‌هایی وارد معامله می‌شویم که پیشرفته‌تر باشند تا بتوانیم تکنولوژی‌های خود را بروز کنیم زیرا تکنولوژی دائما در حال رشد است و ما نیز باید رشد کرده و از فناوری‌های روز دنیا عقب نمانیم. 
 
وی در خصوص پروژه‌هایی که به این شرکت واگذار می‌شود اظهار داشت: در گذشته پروژه‌ها خارج مناقصه به ما واگذار می‌شد اما در آینده از طریق مناقصه واگذار می‌شود. 
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران همچنین گفت: تاکنون کارفرمای ما شرکت ملی نفت بوده ولی درآینده ممکن است شرکت‌های بین المللی باشند.
۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۶۲۷