ثبت رکورد روزانه 538 متر حفاری چاه دریایی در پارس جنوبی

ثبت رکورد روزانه 538 متر حفاری چاه دریایی در پارس جنوبی
مهندسان جوان ایرانی مستقر در فاز 12 پارس جنوبی موفق به ثبت رکورد 538 متر حفاری در 24 ساعت به وسیله دکل حفاری DD6 در اعماق خلیج فارس شدند.
 

مهندس ارشد دکل های شرکت پتروپارس در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر تصریح کرد: رکورد حفاری یک هزار و 404 متر به وسیله یک مته در موقعیت 12 یک چهارم نیز سال گذشته در فاز 12 از سوی این شرکت به ثبت رسید.

مجتبی پرورش در تشریح آخرین وضعیت حفاری فاز 12 پارس جنوبی گفت: در سکوی حفاری 12 حلقه چاه تکمیل و هشت حلقه چاه دیگر نیز آماده تولید شده، همچنین در سکوی C حفاری پنج حلقه چاه تکمیل و چهار حلقه دیگر نیز در دست حفاری است.

به گفته وی، حداکثر تا سه ماه آینده، 9 حلقه چاه سکوی C آماده تولید می شود.

مهندس ارشد دکل های شرکت پتروپارس تصریح کرد: عملیات حفاری در سکوی B این فاز بزرگ گازی آغاز شده است و بر اساس برنامه در این سکو نیز 12 حلقه چاه حفاری می شود.

به گفته وی، زمان مورد نیاز برای حفاری هر حلقه چاه توسعه ای 75 روز است که برای حفاری 12 حلقه این دوره زمانی 900 روز محاسبه می شود.

پرورش تصریح کرد: دکل حفاری آبان 8 تا اواخر اسفند سال گذشته یک هزار و 50 روز حفاری در فاز 12 انجام داده، ضمن آن که دکل حفاری DD6 حدود دو سال است که در این فاز مشغول عملیات حفاری است.

پرورش از استقرار دکل حفاری DD6 در فاز 19 پارس جنوبی پس از پایان عملیات حفاری در سکوی C فاز 12 خبر داد و گفت: تا کنون یک حلقه چاه توصیفی در این فاز حفاری و تست این چاه نیز انجام شده است.

وی با بیان این که در فاز 19 پارس جنوبی سه سکو(هر سکو 5 چاه) برنامه ریزی شده است، افزود: در حال نصب جکت (سه پایه) در این فاز هستیم که پس از نصب سکو، دکل حفاری در موقعیت این فاز مستقر می شود.

به گفته وی، اواخر اردیبهشت امسال سکوی فاز 19 نصب خواهد شد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۲۱:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۱۱