ساخت یک مجتمع بزرگ تولید آمونیاک در عمان

ساخت یک مجتمع بزرگ تولید آمونیاک در عمان
قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و پس از تکمیل ارزیابی های زیست محیطی، دعوت به مناقصه برای نهایی سازی قرارداد و کسب تاییدیه های لازم صورت گیرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، بر اساس تازه ترین گزارش نشریه عمان دیلی آبزرو، شرکت متانول صلاله عمان ( SMC ) اخیرا مناقصه ای برای ساخت یک مجتمع عظیم تولید آمونیاک برگزار کرد که طی آن هشت شرکت مهندسی برجسته بین المللی مورد تایید اولیه قرار گرفتند. این مجتمع قرار است در نزدیکی تاسیسات این شرکت واقع در ﻣﻨﻄﻘﻪ آزاد ﺻﻼﻟﻪ به بهره برداری برسد.

مجتمع یادشده در صورت تکمیل قادر به تولید روزانه 1000 تن آمونیاک خواهد بود که از گاز پاکسازی غنی از هیدروژن تولیدی در مجتمع متانول مجاور آن با ظرفیت تولید 3000 تن در روز تغذیه می کند. شرکت متانول صلاله حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت نفت عمان ( 90 درصد) و شرکت سرمایه گذاری تکامل ( 10 درصد) است.

تحلیلگران برآورد می کنند این پروژه هزینه ای معادل 750 میلیون دلار در بر داشته باشد.

شرکت مهندسی سامسونگ، دایلیم کره جنوبی، شرکت مهندسی و ساخت و ساز هانوا، گروه جی اس، شرکت مهندسی L&T Hydrocarbon ، شرکت CTCI ، اس ان سی لاوالین کانادا و شرکت خدمات مهندسی تکنیکاس رئونیداس اسپانیا، هشت شرکت واجد شرایط اولیه برای واگذاری مناقصه ساخت مجتمع تولید آمونیاک هستند.

این شرکت ها از طریق یک فرآیند جامع ارزیابی از سوی شرکت متانول صلاله برگزیده شدند.

بنا بر این گزارش قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و پس از تکمیل ارزیابی های زیست محیطی، یک دعوت به مناقصه ( invitation to bid ) به منظور نهایی سازی قرارداد و کسب تاییدیه های لازم صورت گیرد.

شرکت برنده مناقصه، متعهد به اجرای کلیه عملیات مهندسی، تدارکات، ساخت و راه اندازی ( EPCC ) پروژه تولید آمونیاک خواهد بود. این طرح بخشی از راهبرد توسعه شرکت متانول صلاله است که با هدف ایجاد ارزش افزوده و متنوع ساختن اقتصاد عمان صورت می گیرد.

۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۴۲۷