راه اندازی آزمایشی بزرگترین مجتمع تولید پاراکسیلن چین

راه اندازی آزمایشی بزرگترین مجتمع تولید پاراکسیلن چین
برآورد می شود با رسیدن این مجتمع به حداکثر توان عملیاتی خود، سالانه چهار میلیون تن نفت کوره به این تاسیسات تزریق شود.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﯿﭙﻨﺎ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺭﻭﯾﺘﺮﺯ، منابع صنعتی  از راه اندازی آزمایشی بزرگترین مجتمع تولید پاراکسیلن ( PX ) چین خبر دادند. پاراکسیلن در تولید الیاف پلی استر و انواع پلاستیک کاربرد دارد.

مجتمع یادشده متعلق به شرکت پتروشیمی خصوصی رونگ شنگ ( Rong sheng ) است. این شرکت که سهام آن در بازار بورس شنزن معامله می شود؛ همچنین در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت کوره چین است.

منابع نزدیک به شرکت رونگ شنگ اعلام کردند: مجتمع تولید پاراکسیلن این شرکت با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال، واقع در شهر نینگبو ( Ningbo ) در شرق چین، از ماه اوت امسال به صورت آزمایشی شروع به کار کرد.

این منابع همچنین افزودند: رونگ شنگ در زمینه واردات نفت کوره از شرکت های بین المللی شامل شل، بی پی( BP ) و گروه مرکوریا فعالیت دارد.

مجتمع تولید پاراکسیلن نینگبو قادر به فرآوری نفت کوره و تبدیل آن به نفتا توسط فرآیند هیدروکراکینگ است. نفتای تولیدی سپس برای تولید پاراکسیلن، به یک تاسیسات تولید آروماتیک ها منتقل می شود.

برآورد می شود با رسیدن این مجتمع به حداکثر توان عملیاتی خود، سالانه چهار میلیون تن نفت کوره به این تاسیسات تزریق شود.

مقامات شرکت رونگ شنگ هنوز به طور رسمی اخباری مبنی بر راه اندازی آزمایشی این مجتمع منتشر نکرده اند.

در شرایطی که مخالفت طرفداران محیط زیست با احداث مجتمع های جدید پتروشیمی در چین، سبب توقف برخی طرح های توسعه ای شرکت های دولتی از قبیل سینوپک شده است؛ برخی کارشناسان صنعتی از ایمنی تولید پاراکسیلن حمایت می کنند.

چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده پاراکسیلن و پلی استر در جهان به شمار می رود. این محصولات ماده اولیه برای تولید الیاف هستند. بر اساس اطلاعات اداره گمرک این کشور،در سال گذشته صنعت نساجی 12 درصد از کل صادرات چین را به خود اختصاص داد.

۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۴۱۷