بازگشت شرکت ملی نفتکش به بازارهای اروپایی پس از برجام

بازگشت شرکت ملی نفتکش به بازارهای اروپایی پس از برجام
شرکت ملی نفتکش ایران در بیانیه‎ای با استقبال از اجرایی‎شدن برجام اعلام کرد: این شرکت بیش از گذشته آماده است تا به محض لغو تحریم‎ها فعالیت خود را با تمام توان و بدون هیچ وقفه‎ای در بازارهای اروپا از سر بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام این‌که در سال2012 میلادی در لیست تحریم‎های اتحادیه اروپا و آمریکا و در سال 2015 میلادی تحت تحریم مجدد اتحادیه اروپا قرار گرفت، اعلام کرد: «اگرچه شرکت ملی نفتکش ایران در این سال‎ها به‌عنوان یک شرکت خصوصی با محدودیت‎ها و خسارت‎های سنگینی از محل تحریم‎ها مواجه شد اما نه تنها بر این محدودیت‎ها فایق آمد بلکه توانست جایگاه نخست بزرگترین ناوگان حمل‌ونقل دریایی مواد نفتی جهان را نیز از آن خود کند.

این شرکت از مدت‎ها قبل و همسو با حمل 90 درصد از نفت صادراتی کشور و در راستای مذاکرات و توافق هسته‎ای ایران، برنامه‎ریزی‏‌های لازم را برای بازگشت به بازارهای اروپا انجام داده است به طوری که آماده است به محض لغو تحریم‎ها، فعالیت خود را با تمام توان و بدون هیچ وقفه‎ای در این بازارها از سربگیرد. البته در این زمینه مذاکرات مختلفی را نیز با شرکت‎های‎خارجی و عمدتا اروپایی برای از سرگیری همکاری‎های گذشته و موضوعاتی مانند بیمه کشتی‎ها انجام داده که با لغو تحریم‎ها اجرایی خواهد شد.

با توجه به تاکید برجام بر لغو تحریم‎های کشتیرانی کشور و قید نام شرکت ملی نفتکش ایران در پیوست ضمیمه 2 این برنامه، همچنین دستور اخیر اتحادیه اروپا وآمریکا برای لغو تحریم‎های ایران انتظار می‎رود که این شرکت همزمان با اجرایی شدن برجام،رسما از لیست تحریم‎های هسته‎ای اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا خارج ‎شود.»

۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۵۰۲