مشارکت بیشتر بانک ها در طرح های توسعه صنعت پتروشیمی

مشارکت بیشتر بانک ها در طرح های توسعه صنعت پتروشیمی
مشارکت بیشتر بانک ها در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی افزون بر سود آور بودن، ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی را افزایش می دهد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در آستانه لغو تحریم های اعمال شده علیه کشورمان و اعلام آمادگی شرکت های صاحب نام بین المللی برای حضور دوباره درصنعت پتروشیمی ایران ، همکاری بانک های داخلی می تواند زمینه توسعه و رشد متوازن این صنعت را هموار کند.

مرضیه شاهدائی افزود: افزون بر سرمایه گذاری های داخلی، با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 می توان شاهد تحولی مطلوب درساخت و تکمیل طرح های جاری و آینده صنعت پتروشیمی ایران بود وسرمایه گذاران خارجی می توانند با همکاری بخش خصوصی در طرح های پتروشیمی کشورمان به فعالیتی مطمئن و پایدار بپردازند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت ارزش آفــــرین پتروشیـمی به عنـوان یک صنعت رو به رشد و سودآور می تواند زمینه رابرای تحقق جهش دوباره این صنعت فراهم کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است.

عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بانک های ایرانی همـواره مشارکت خوبی را در طرح های توسعه ای پتروشیمی داشته اند گفت:  در این دوران جدید انتظار داریم تامین مالی طرح های پتروشیمی شتاب بگیرد و بانک ها به تعهدهای خود عمل کنند و سرمایه گذاری های مصوب خود را محقق کنند.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بیشترین مشکل طرح های پتروشیمی در دست اجرا، تامین مالی است، اما مشکلات دیگری از جمله آورده سرمایه‌گذاران، تامین خوراک ، تامین دانش فنی، تامین تجهیزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکت های معتبر خارجی از جمله مشکلات این طرح ها به شمار می رود که امید است با رفع تحریم ها روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشیمی ایران شتاب بیشتری گرفته و سهم این صنعت در صادرات غیر نفتی نیز افزایش یابد.

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۴۶۴