خلق زنجیره ارزش در پتروشیمی، سیاست کلان است

خلق زنجیره ارزش در پتروشیمی، سیاست کلان است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان این که باید طبق اسناد بالادستی خام فروشی مواد اولیه پایان یابد، گفت: این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت ها در صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی است.

محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره توسعه صنعت پتروشیمی در شرایط جدید، اظهار کرد: سیاست‌های کلان در عرصه اقتصاد به‌گونه‌ای ترسیم‌شده است که باید برای خلق و تکمیل زنجیره ارزش در تولید صنایع پائین دستی کوشش کرد و این از رهگذر توسعه صنایعی مانند پتروشیمی محقق می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان این که صادرات محصولات باارزش افزوده با توسعه صنعت پتروشیمی امکان‌پذیر است، گفت: ما باید حداکثر تا 4 الی 5 سال آینده خام فروشی را متوقف کنیم.

وی افزود: صادرات غیرنفتی با تولید محصولات پتروشیمی شتاب خواهد گرفت. ازاین‌ رو، وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی نیز کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس نهم، گفت: تولید فرآورده و محصول نهایی در صنایع پتروشیمی می تواند تا حد زیادی از هدر روی منابع به شکل صادرات مواد خام  جلوگیری می‌کند؛ بنابراین توسعه و رشد صنایع پتروشیمی مانع خام فروشی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: خام فروشی نمی‌تواند در اقتصاد نفت عنصری مطلوب محسوب شود اما با احداث پتروشیمی‌ها و صنایعی که قابلیت تبدیل فرآورده را دارند می‌توانیم اقتصاد نفت را شکوفا کرد.  

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۴۶۴