استفاده صنعت پتروشیمی از قابلیتهای بورس کالا

استفاده صنعت پتروشیمی از قابلیتهای بورس کالا
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی کشور از قابلیتهای بورس کالای ایران برای توسعه و رشد این صنعت مهم کشور استفاده کند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه هم اندیشی با حضور مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان این که بورس کالای ایران می تواند در زمینه تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی نقش بسزایی ایفا کند، تاکید کرد : صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیتهای  بورس کالا در مسیر توسعه و رشد این صنعت مهم کشور استفاده کند.

عباس شعری مقدم همچنین خواستار حضور پررنگ تر صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه کشور شد و گفت: صنعت پتروشیمی می تواند از ابزارهای مالی موجود در بورس کالا بیشترین بهره را ببرد که نتیجه آن نه تنها برای این صنعت سودمند خواهد بود، بلکه اقتصاد ملی را پربارتر می کند.

حامد سلطانی نژاد،، مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این نشست با اعلام این که بسترها و مکانیسم بورس کالا آمادگی همکاریهای لازم را در جهت رشد و توسعه صنعت پتروشیمی کشور دارد، توضیح داد: ابزارهای مختلفی در بورس کالای  ایران در خصوص تأمین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی در ابعاد داخلی و بین المللی وجود دارد که می توان با همفکری صنعتگران این بخش مناسب ترین ابزار را متناسب با نیاز زیرمجموعه ها و نوع کالا در اختیار آنها قرار داد.

وی افزود: اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق سلف ارزی، صندوق های کالایی، گواهی سپرده کالایی و ابزارهای مشتقه در حوزه محصولات پتروشیمی قابل پیاده سازی است.

سلطانی نژاد با بیان اینکه  تمرکز ما هم اکنون بر راه اندازی بازار مالی برای کالاهای پذیرش شده است، گفت:  تاکنون تمرکز بورس کالا بر بازار معاملات فیزیکی بوده است؛ این در صورتی است که در دنیا اینطور نیست که برای خرید یک کالا صرف خرید آن کالا مورد نظر باشد، بلکه خدمات مالی همان کالا هم مدنظر خریدار است. ما تلاش می کنیم در کنار بسترسازی برای معاملات و فروش کالاها، سایر خدمات مالی همراه را نیز به معامله گران و سرمایه گذاران ارائه دهیم و برای کالاهای پرطرفدار و پربازیگر عرصه اقتصاد داخلی و بین المللی بازار مالی ایجاد کنیم.

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴
تعداد بازدید : ۴۳۶