هیچ مشکلی در صنایع بالادستی نفت نداریم/خداحافظ تحریم

هیچ مشکلی در صنایع بالادستی نفت نداریم/خداحافظ تحریم
وزیر نفت گفت:در صنایع بالادستی نفت از قبیل تولید هیچ مشکلی علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تهدیدها نداریم، بنابراین می‌توان امروز گفت: تحریم خداحافظ.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی در مراسم افتتاح واحد بوتن وان مجتمع پتروشیمی جم گفت:‌ همانطور که می‌دانید امسال از جانب مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی معرفی شده است و ما باید سعی کنیم تا این شعار محقق شود.

وزیر نفت با اشاره به این که در صنعت نفت هیچ کمبودی نداریم گفت: در صنایع بالادستی نفت از قبیل تولید هیچ مشکلی علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تهدیدها نداریم، بنابراین می‌توان امروز گفت تحریم خداحافظ.

وزیر نفت تصریح کرد:‌خوشبختانه صنعتگران داخلی نشان داده‌اند که می‌توانند کارهای بزرگ را انجام دهند، بنابراین هیچ نیازی به خارج وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی مزیت کشور ما است،گفت:‌ایران به دلیل دارا بودن منابع عظیم گاز در صنعت پتروشیمی می‌تواند بیش از گذشته موفق باشد.

قاسمی ادامه داد: این صنعت هم اکنون در بالادستی توانسته است تولیدات خوبی داشته باشد بنابراین باید در صنایع پایین‌دستی نیز بیش از گذشته فعال شویم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اگر به اطراف خود نگاه کنیم می‌توانیم صنایع پتروشیمی را در تمام زندگی خود مشاهده کنیم گفت: باید محصولات پتروشیمی جایگزین محصولات طبیعی شود تا به محیط زیست کمترین آسیب وارد آید.

وی با اشاره به بازار محصولات پتروشیمی در داخل کشور گفت: کشور ایران کشور بزرگی است که به تنهایی یک بازار بزرگ برای محصولات پتروشیمی به حساب می‌آید،اما همانطور که در بالا گفتم باید زنجیره ارزش را تکمیل کنیم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه ابزار و زمینه‌های لازم برای توسعه صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی باید فراهم شود تصریح کرد: صنعت نفت باید به استقبال سرمایه‌گذارانی برود تا در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند و باید زمینه‌های لازم و امتیازات ویژه برای حضور این سرمایه گذاران ایجاد شود.

وزیر نفت ادامه داد:‌برخی از امتیازات باید به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری و سال‌های بعد باید به دنبال این باشیم که سرمایه‌گذاران را در این منطقه حاضر کنیم زیرا صنعت پتروشیمی به عنوان پرسودترین صنعت به شمار می‌آید.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۲۱:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۴۳