قیمت بنزین در بازار آسیاکاهش یافت

قیمت بنزین در بازار آسیاکاهش یافت
قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور درهفته منتهی به ١٦ اکتبر (جمعه، ٢٤مهرماه) بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت بنزین در هفته منتهی به ١٦ اکتبر(جمعه، ٢٤مهرماه)  با یک دلار و ٣٧ سنت کاهش به ٦٤ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ با افزایش ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاههای فعال در اندونزی که یکی از مصرف کنندگان عمده این فرآورده نفتی در بازار آسیاست، حجم واردات بنزین این کشور از بازار آسیا به شدت کاهش یافته است، به طوری که حجم واردات بنزین اندونزی با ٣٠ درصد کاهش روبرو شده است. پیش از آن، واردات بنزین این کشور ٣٠٠ هزار بشکه در روز بود.

قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی یک دلار و ٥٨ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٦١ دلار و ٢٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ توقفهای عملیات پالایشی در برخی واحدهای تولید گازوییل که برخی از آنها ناگهانی و برخی دیگر مطابق با برنامه ریزی برای انجام تعمیرات رخ داده است، همراه با افزایش شدید تقاضا برای این فرآورده نفتی در شمال شرق آسیا مانع از کاهش چشم افسای قیمت گازوییل به دلیل افت قیمتهای نفت شده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٧ دلار و ٣٧ سنت به ازای هر بشکه رسید؛ که نسبت به هفته گذشته ٩٦ سنت کاهش نشان می دهد؛ سطح ذخیره سازی این فرآورده نفتی در سنگاپور، در حال حاضر به ٢٨ میلیون بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که سطح ذخیره سازی این فرآورده نفتی در همین منطقه در هفته پیش، ٣٠ میلیون بشکه گزارش شده بود. گزارشها حاکی از آن است که واردات آن در ماه نوامبر به ٨٠٠هزار بشکه در روز خواهد رسید و همین امر میزان ذخیره سازیها را افزایش خواهد داد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با پنج دلار و سه سنت کاهش  به ٥٣ دلار و ٣٦ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٣ دلار و ٢٥ سنت کاهش یافت و به ٦٧ دلار و سه سنت برای هر بشکه رسید.

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۴۱۹