آمادگی شرکت نفتی روسیه برای سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز ایلام

آمادگی شرکت نفتی روسیه برای سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز ایلام
استاندار ایلام از آمادگی شرکت زاروبژنفت روسیه برای سرمایه گذاری در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش شانا، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در دیدار با نیکولای برونیچ، رئیس شرکت زاروبژنفت روسیه گفت: استان ایلام به عنوان سومین منبع نفتی و دومین منابع گازی ایران دارای قابلیتها و پتانسیلهای بزرگی در حوزه نفت و گاز است که در صورت جذب سرمایه گذار، زمینه توسعه همکاریهای دو جانبه فراهم می‌شود.

وی افزود: وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواملی است که استان ایلام را در کانون توجهات اقتصادی شرکتهای بزرگ قرار داده و همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین‌المللی با اهمیت جلوه می‌دهد.

مروارید، ایلام را استانی ویژه با قابلیتهای منحصر به فرد خواند و تاکید کرد: همه شرائط لازم اعم از امنیت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است.

استاندار ایلام تصریح کرد: توسعه میدان نفتی چنگوله به عنوان اولین اولویت مورد توجه شرکت روسی قرار گرفت و قرار شد در آینده‌ای نزدیک هیئتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیتهای نفت و گاز استان به ایلام سفر کند.

وی افزود: توسعه میادین نفت و گاز استان ایلام، سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از موضوعهایی بود که در این نشست مطرح و بر انجام آنها تاکید شد.

شایان ذکر است که کمپانی روسی، زاروبژنفت، تابستان پارسال تفاهمنامه‌ای با ایران به امضا رساند که امکان شرکت در پروژه های کشف معادن در ایران را در نظر می‌گیرد.

همچنین استاندار ایلام و نیکولای برونیچ در پایان دیدار خود، با انعقاد تفاهمنامه‌ای بر توسعه همکاریهای دو جانبه تاکید کردند.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بزودی برگزار می‌شود که محور برگزاری این کمیسیون مشترک اقتصادی، توسعه همکاریهای دو جانبه دو کشور در زمینه صنایع نفت و گاز است.

ایران و روسیه در مجموع دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز طبیعی در جهان هستند.

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴۶۰