"روچیلد‌ها" در رویای تصاحب "بانک مرکزی" ایران

"روچیلد‌ها" در رویای تصاحب "بانک مرکزی" ایران
وبسایت "امریکن فری پرس" در مطلبی با عنوان «روچیلدها به دنبال تصاحب بانک های ایران هستند» به موضوع فشارهای چند ساله علیه ایران با نگاهی اقتصادی می پردازد و می نویسد به دست آوردن کنترل بانک مرکزی ایران یکی از دلایل مهم فشارهای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وبسایت "امریکن فری پرس" در مطلبی با عنوان روچیلدها به دنبال تصاحب بانک های ایران هستند به موضوع فشارهای چند ساله امپریالیسم جهانی علیه ایران با نگاهی اقتصادی می پردازد و می نویسد: به دست آوردن کنترل بانک مرکزی ایران یکی از دلایل مهم فشارهای اسراییل و غرب علیه ایران است. این فشارها در چند سال گذشته به میزانی بود که حتی وقوع جنگ را نیز قابل تصور کرده بود.
به نوشته این مقاله اکنون پژوهشگران اعتقاد دارند که ایران یکی از سه کشور جهان است که بانک مرکزی آن زیر کنترل روچیلد نیست. (خانواده روچیلد از نمادهای ثروت و نفوذ سیاسی در جهان به شمار می روند. این خانواده بانکدار دارای اصلیتی یهودی هستند و رابطه نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند و در بسیاری از حوزه های مالی و اقتصادی فعالیت دارند. واژه های بانکداری جهانی، پول و  طلا با نام روچیلد پیوند خورده اند. "مایر روچیلد" یکی از  قدرتمند ترین ثروتمندان جهان بوده است که مدعی بود: اگر کنترل امور مالی یک ملت را به من بسپارید، دیگر برایم مهم نیست که قوانین حاکم بر آن را چه کسی وضع خواهد کرد. 

پیش از 11 سپتامبر 2001 گزارش ها حاکی از آن بودند که هفت کشور افغانستان، عراق، سودان، لیبی، کوبا، کره شمالی و ایران تحت کنترل این سازمان مالی پرقدرت نیستند. تا سال 2003 اما افغانستان و عراق به تدریج به وسیله سیستم اختاپوسی روچیلدها بلعیده شدند و تا سال 2011 کشورهای سودان و لیبی نیز به دام آن افتادند. جالب اینجاست که در لیبی شعبه ای از بانک روچیلد هنگامی که این کشور هنوز درگیر جنگ داخلی بود در بنغازی تاسیس شد. اسلام موضوع بهره را در نظام پولی رد می کند و این مشکل بزرگی برای سیستم بانکی روچیلد است. تا چند صد سال قبل حتی موضوع بهره بانکی در جهان مسیحیت نیز ممنوع بود و حتی این کار با مجازات مرگ همراه می شد زیرا این کار به عنوان استثمار و به بردگی گرفتن دیگران بود اما کم کم این حساسیت از بین رفت.
از زمانی که روچیلد کنترل بانک انگلیس (Bank of England) را در سال 1825 به دست گرفت  آن ها کنترل و سلطه سیستم بانکی خود را در کشورهای جهان به تدریج گسترش دادند. روش آن ها برقراری ارتباط و نزدیک شدن به سیاستمداران فاسد کشورها بود تا کشور آن ها را مجبور به پذیرش وام های کلان کند. ماهیت این وام ها به صورتی بوده است که از ابتدا مشخص بود که کشورها قادر به بازپرداخت آن نیستند و در این شرایط آن ها در دام بدهی های قدرت بانکی روچیلد گرفتار می شدند. اگر رهبر یک کشور از پذیرفتن وام سرباز می زد در اغلب موارد از قدرت خلع می شد یا اینکه به قتل می رسید. اگر این راهکارها شکست می خورد اشغال گری و جنگ می توانست باعث شود که روچیلد وارد آن کشور شود و سیستم مالی ان را مهار کند. روچیلدها نفوذ پر قدرت خود را از طریق بزرگترین خبرگزاری های جهان تسهیل می کنند. با تکرار موضوعات دلخواه، به توده های مردم این باور قبولانده می شود که به آن ها خیانت شده است.
روچیلد اکنون کنترل بانک انگلیس، فدرال ریزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک تسویه حاسب های بین المللی را در اختیار دارد و بر فعالیت بانک های مرکزی بسیاری از کشورها احطه دارد. علاوه بر این، آنها مالکیت بیشتر طلاهای جهان و همچنین بورس طلای لندن را که هر روز قیمت جهانی طلا را تعیین می کند در اختیار دارد. گفته می شود این خانواده نزدیک به نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند
که حجم آن 231 تریلیون دلار تخمین زده می شود. "الوین روچیلد" مدیریت این خانواده را بر عهده دارد و این سرمایه ها را تحت اختیار اوست. محققان مدعی هستند که اکنون هدف ایران است برای این هدف فعالیت هسته ای
ایران شیطانی نشان داده می شود گرچه این برنامه ها تهدیدی محسوب نمی شود همانطور که هیچ گاه طالبان،  صدام حسین عراق یا معمر قذافی لیبی تهدید نبوده اند.
پس دلیل واقعی چه می تواند باشد؟ آیا چیز دیگری به جز میلیاردها دلار سودی مطرح است که از طریق نفت به دست می آید یا سودهای سرشار از جنگ طلبی دلیل این اقدامات است؟ آیا این اقتصاد ورشکسته آمریکا نیست که دلیل جنگ جهانی سوم می تواند باشد؟ آیا هدف نابودی دشمنان اسراییل است یا از بین بردن بانک مرکزی ایران است که از خواسته های روچیلدها سرپیچی می کند؟ ممکن است هر یک از این فرضیه ها دلیل اصلی باشند یا بدتر این که همه  این دلایل باعث شرایط کنونی باشد.

۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۱,۳۳۷