به کارگیری فناوری نوین تولید اسید ترفتالیک خالص بی پی در چین

به کارگیری فناوری نوین تولید اسید ترفتالیک خالص بی پی در چین
اسید ترفتالیک خالص خوراک اولیه برای تولید پلی استر مورد استفاده در منسوجات و صنایع بسته بندی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تحلیلی خبری انرژی گلوبال، شرکت صنایع شیمیایی Ningxia Baota چین که یکی از زیرشاخه های گروه پتروشیمی Baota به شمار می رود؛ به تازگی قراردادی را با شرکت بی پی (بریتیش پترولیوم) برای به کارگیری فناوری نوین تولید اسید ترفتالیک خالص ( PTA ) این شرکت، به امضا رساند. این سومین قرارداد بی پی از این نوع است.

شرکت چینی قصد دارد یک مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص با ظرفیتی معادل یک میلیون و 200 هزار تن در سال، در منطقه ویژه انرژی و صنایع شیمیاییNingxia Ningdong واقع در منطقه خودمختار هوی نینگ شیا، احداث کند.

ریتا گریفین، رئیس اجرایی شاخه پتروشیمی بی پی، اظهار داشت: از زمانی که بی پی تصمیم گرفت این فناوری پیشگامانه را در اختیار دیگر تولیدکنندگان قرار دهد؛ این نخستین بار است که تکنولوژی ساخت واحدی از این نوع به یک تولیدکننده چینی واگذار می شود.

وی همچنین افزود: گروه Baota یکی از شناخته شده ترین شرکت های پتروشیمی در سطح چین محسوب می شود و ما خوشحالیم که این گروه فناوری بی پی را برای این منظور برگزیده است.

او با اشاره به پتانسیل بالای زنجیره عرضه پلی استر در بلندمدت، ادامه داد: پیشتر ما این فناوری را در اختیار تولیدکنندگانی از هند و عمان قرار داده بودیم و مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص خود را در شهر ژوهای استان گوانگ دونگ چین راه اندازی کردیم. این مجتمع قادر به تولید این محصول در مقیاس جهانی است.

گائو گوجنگ، از مقامات ارشد گروه پتروشیمی Baota ، عنوان کرد: این سرمایه گذاری راهبردی می تواند ضمن تامین تقاضای بازار داخلی برای اسید ترفتالیک خالص با کمترین هزینه، کمک شایانی به توسعه اقتصادی منطقه نینگ شیا کند.

۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۴۴۶