بخش خصوصی در پتروشیمی می تواند فعال تر شود

بخش خصوصی در پتروشیمی می تواند فعال تر شود
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که باید ظرفیتها را در صنعت پتروشیمی فعال کنیم، گفت: توسعه صنایع تکمیلی می تواند فرصت های مناسبی برای اشتغال ایجاد کند.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی، اظهارکرد: برای توسعه اقتصادی باید از تمام مزیت ها از جمله منابع انسانی، فرصت های کارآفرینی و بخش خصوصی داخلی و خارجی کمک گرفت تا صنایع تبدیلی در صنعت نفت فعال تر شود.

وی گفت: ما می توانیم با توسعه بخش صنایع تبدیلی محصولات  پتروشیمی را افزون بر داخل در عرصه بین الملل نیز به عنوان صادرات ارائه کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای خروج از خام فروشی، تنها راه فعال کردن بازوی صنایع تکمیلی درصنعت پتروشیمی است. افزود: صادرات فرآورده باید جایگزین مواد خام شود چرا که ارزش افزوده فراوان تری برای کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در صنعت نفت به خصوص پتروشیمی فعال تر شود زیرا تمام امور می تواند به عهده دولت نباشد این در حالی است که بکارگیری شرکت های خصوصی اعم از خارجی و دولتی در چارچوب مشخص، صنعت نفت و پتروشیمی را پویا تر می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یاد آورشد: سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی باید برمبنای شرکت های خصوصی خارجی و داخلی شکل بگیرد با این حال باید تولید داخلی در اولویت قرار بگیرد . 

۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۷۶