15 میلیون دلار صرفه جویی در حفاری چاه های نفت و گاز کشور

15 میلیون دلار صرفه جویی در حفاری چاه های نفت و گاز کشور
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از 15 میلیون دلار صرفه جویی در نتیجه شتاب بخشی به عملیات حفاری چاه های نفت و گاز در سال جهاد اقتصادی خبر داد.
حیدر بهمنی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: کارکنان سختکوش این شرکت توانستند با پشتکار و همت مضاعف حفاری 45 حلقه چاه نفتی و گازی را در سال 90 درمجموع 451 روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی کارفرما به پایان برسانند.

وی افزود: حاصل این موفقیت افزون بر صرفه جویی، سبب شتاب در بهره برداری و تولیدی شدن این چاه ها شد که ماحصل آن درآمد اقتصادی قابل توجه برای کشور است.

بهمنی با اشاره به این که هم اکنون 71 دستگاه حفاری خشکی و دریایی این شرکت در نقاط مختلف کشور در حال حفاری چاه های اکتشافی، توسعه ای/توصیفی و تعمیری هستند، گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده تلاش بر این است تا با همیاری و همکاری سازندگان داخلی شمار دستگاه های حفاری این شرکت را به 80 دستگاه افزایش دهیم.

وی به در دست ساخت بودن چند دستگاه حفاری خشکی و دریایی با استفاده از توانمندی های متخصصان ایرانی در صنایع داخلی اشاره کرد و افزود: در میان این دستگاه ها، ساخت دو دستگاه حفاری دریایی و یک دستگاه حفاری فوق سنگین خشکی (سوپر ریگ) در برنامه است.

بهمنی اضافه کرد: با ساخت و عملیاتی شدن هر دستگاه حفاری علاوه بر شتاب بخشی در پروژه های حفاری و ایجاد رونق مجتمع های صنعتی و کارگاه ها، دست کم برای 400 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، سال 1390 را سالی موفق در عرصه صنعت حفاری ارزیابی کرد و افزود: حفاری و تکمیل 192 حلقه چاه و دستیابی به متراژ 454 هزار متر حفاری در کنار افزون بر 8 هزار مورد خدمات فنی و تخصصی بیانگر عزم و اراده کارکنان، بهره گیری شرکت از فناوری های روزآمد، ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی مجموعه و رعایت نکات ایمنی و استانداردها تعریف شده در صنعت حفاری برای دستیابی به اهداف تبیین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در برنامه پنجم توسعه است.

شرکت ملی حفاری ایران، از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که افزون بر 90 درصد عملیات حفاری و خدمات تخصصی این صنعت به شرکت های نفتی در کشور را به عهده دارد.
۲۴ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۱,۲۳۷