نفت 50 دلاری اقتصاد امارات را به چالش کشیده است

نفت 50 دلاری اقتصاد امارات را به چالش کشیده است
وزیر اقتصاد امارات با بیان این که سطح فعلی قیمت نفت در حدود 50 دلار چالشی برای امارات و بقیه جهان است گفت،: 80 دلار در هر بشکه قیمتی ایده آل برای نفت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های اماراتی، وزیر اقتصاد امارات گفت، 80 دلار در هر بشکه قیمتی ایده آل برای نفت است.

المنصوری گفت: این وزارتخانه چند مطالعه امکان سنجی در مورد تاثیر اخذ مالیات در امارات انجام داده که آخرین مورد آن در اوایل امسال انجام شد.

وی افزود، پیش بینی می شود رشد اقتصاد جهانی در نیمه دوم سال 2016 افزایش یابد.

در یک سال گذشته، قیمت نفت به دلیل افزایش تولید نفت شیل در آمریکا و کاهش نسبی تقاضای جهانی افت کرده و تعدادی از کشورهای تولید کننده از جمله عربستان و امارات را نحت فشار قرار داده است.

وزیر اقتصاد امارات گفت: سطح فعلی قیمت ها در حدود 50 دلار چالشی برای امارات و بقیه جهان است.

وی افزود امارات یک طرح شفاف برای کاهش دادن سهم نفت در اقتصاد به 10 درصد در طی 15تا 20 سال آینده دارد. درآمدهای نفتی امارات امسال 22 درصد کاهش یافته است.

اما از زمانی که قیمت نفت شروع به کاهش کرده، تولید آمریکا و کشورهای عضو اوپک همچنان رو به افزایش بوده است.

وزیر اقتصاد امارات در مورد تاثیر قیمت پایین نفت بر اقتصاد کشورش گفت، امارات دارای صندوق های ثروت حاکمیتی است که نوسانات قیمت نفت را جبران می کند.

وی از اقتصادهای جهان خواست تا از قیمت پایین نفت استفاده کنند و رشد خود را بالا ببرند. المنصوری گفت، بازار احتمالا در سال 2016 نیز با فزونی عرضه مواجه خواهد بود، زیرا با لغو تحریم ها  ایران نفت بیشتری صادر خواهد کرد.

۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۴۱۴