نمی‌شود به هر تیم اقتصادی که وارد کشور می‌شود نسبت "نفوذی" داد

نمی‌شود به هر تیم اقتصادی که وارد کشور می‌شود نسبت "نفوذی" داد
سخنگوی دولت گفت: اینکه عده ای در خیابان راه بیافتند و به هر تیم اقتصادی که به کشور می‌آیند بگویند نفوذ است، نمیشود و این کار ادامه شرایط تحریم از داخل است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی امروز خود با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات ترکان درباره رانت‌خواری، گفت: منظور آقای ترکان از رانت‌خواری به وزرای اقتصادی نبود، بلکه کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از 13 سنت را رانت تعبیر کردند، البته نظر رسمی دولت توسط سخنگو اعلام می‌شود و آقای ترکان می‌تواند نظر شخصی خود را بیان کند.

وی تصریح کرد: به هر حال وزرای دیگری هم از مشکلات دستگاه‌ها به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند و این یک امر متعارفی است، اما به معنای بحران اقتصادی نیست.

نوبخت ادامه داد: برخی اقلام پرمصرف مشکل انبار را دارند و تولید شده و به مصرف نرسیده است، لذا برای رشد تولید باید انبار ها خالی شوند تا تولید رشد یابد و این سیاست در خیلی از کشورها پیاده میشود و یک سیاست شناخته شده در علم اقتصاد است.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه برجام در کشور یک فرایند بی بدیل را طی کرد، گفت: برای اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها 24 اذر را پیش بینی کردیم ما دو تعهد داریم که باید آنها را انجام دهیم تا تحریم ها برداشته شود. تحریم سویفت همچنان ادامه دارد و تا اجرای برجام ادامه خواهد داشت. البته اینکه مکانیزم تحریم برای آنها وجود دارد، برای ما هم وجود دارد و این حق برای ما هم وجود دارد.

نوبخت همچنین وعده داد که در آینده نزدیک فشار تحریمها و آثار آن بر سفره مردم برچیده میشود و برای بعد از تحریم برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسولان اجرای برجام انسانها باتجربه و علاقه مند به مردم هستند، گفت: ما از جایگاه رهبری نظام در ارایه رهنمودها استقبال میکنیم و سیاست های ایشان راه‌گشا هستند و درخصوص نفوذ بیگانگان هم همینگونه هست؛ اما اینکه عده ای در خیابان راه بیافتند و به هر تیم اقتصادی که به کشور میایند بگویند نفوذ است، نمی‌شود و این کار ادامه شرایط تحریم از داخل است.

نوبخت همچنین خبر داد که شکایت احمدی نژاد از جهانگیری مختومه اعلام شده است.

وی اعلام کرد: مقدمات سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه آماده شده و احتمالا 18 یا 20 آبان این سفر صورت میگیرد، اما زمانش قطعی نیست.

این خبر در حال تکمیل است...

۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴
تعداد بازدید : ۴۲۸