مذاکره هندی‌ها برای پس‌گیری پروژه 10 میلیارد دلاری از ایران

مذاکره هندی‌ها برای پس‌گیری پروژه 10 میلیارد دلاری از ایران
ک مقام ارشد ایرانی از سفر مقامات شرکت نفت و گاز طبیعی هند به ایران خبر داد و گفت: این شرکت برای احیای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی با مقامات نفتی ایران وارد مذاکره شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری داو جونز، یک مقام ارشد ایرانی گفت، شرکت نفت و گاز طبیعی هند (او ان جی سی) در حال مذاکره با شرکت نفت و گاز پارس ایران برای بازگشت به یک پروژه گازی 10 میلیارد دلاری است که این شرکت قبلا تحت فشارهای آمریکا از آن کنار کشیده بود.
علی اکبر شعبان پور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: مسئولان شرکت او ان جی سی هفته گذشته در جریان یک کنفرانس انرژی در تهران با ایرانی ها دیدار کرده اند.
او ان جی سی علاقمند به بازگشت به بلوک عظیم گازی فرزاد بی در خلیج فارس است. این شرکت هندی در سال 2008 این میدان گازی را کشف کرد، اما به دلیل فشارهای آمریکا  پس از سال 2010 از این پروژه کنار کشید.
شعبان پور در ادامه گفت، آنها برای احیای این قرارداد به سراغ ما آمدند. «ما تاریخچه و اسناد این پروژه را خواهیم گرفت» و در مورد بازگشت احتمالی گفت و گو خواهیم کرد.
با توجه به احتمال لغو تحریم های ایران در سال آینده میلادی، ایران در حال مذاکره با شرکت های مختلف انرژی در مورد نحوه سرمایه گذاری مجدد در منابع عظیم طبیعی این کشور است.
۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۴۵۱