تولید نفت اندونزی با گسترش آتش سوزی ها کاهش یافت

تولید نفت اندونزی با گسترش آتش سوزی ها کاهش یافت
تولید نفت اندونزی که قصد دارد بار دیگر وارد اوپک شود متاثر از آتش سوزی های گسترده در جنگل های این کشور کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، آلودگی ناشی از به آتش کشیدن جنگل ها در جزیره سوماترا به معنای افزایش نگهداری از میادین نفت است و از طرفی به دلیل کیفیت نامطلوب هوا بسیاری از نیروهای انسانی این بخش تمایلی به انجام کار ندارند.
در حالی که میزان تولیدات روزانه نفت اندونزی ماه سپتامبر سال جاری حدود 800 هزار و 500 بشکه گزارش شده بود، این میزان در حال حاضر به کمتر از 800 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
به نوشته روز چهارشنبه تارنمای 'آسیا وان'، 'اِلان بیانتارو' سخنگوی شرکت تنظیم کننده مقررات نفتی 'اس.کی.کی میگاس' این کشور، گفت که تولید روزانه نفت اندونزی اکنون با کاهش مواجه شده است. 
وی به میزان کاهش تولید نفت این کشور در هفته های گذشته اشاره ای نکرد. 
اندونزی سال گذشته میلادی روزانه 852 هزار بشکه نفت تولید کرد، اما با توجه به مصرف بیش از دو برابری تولید داخلی، بخش قابل توجهی از نیاز خود را از کشورهای دیگر تامین کرد. 
آتش سوزی جنگل های اندونزی که امسال با پدیده 'ال نینو' نیز مواجه شده، هوای اندونزی و کشورهای همجوار را به یکی از بدترین شرایط رسانده است.
این آلودگی به میزانی است که 'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی سفر پنج روزه خود به آمریکا را نیمه تمام رها کرد.
در آتش سوزی های سال گذشته نیز صدها چاه نفت در استان ریائوی سوماترای اندونزی مجبور به توقف تولیدات خود شدند و با توجه به جدی بودن آلودگی در سال جاری، پیش بینی می شود این تاثیرات بیش از سال گذشته باشد. 
اندونزی که در تلاش برای عضویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، تاکنون نتوانسته چشم انداز تولید روزانه 825 هزار بشکه نفت که در بودجه سال گذشته پیش بینی شده بود را محقق کند.
پیش بینی می شود این کشور بتواند تا اواسط ماه نوامبر سال جاری میزان تولید روزانه خود را به 810 تا 815 هزار بشکه افزایش دهد. 
میادین گازی اندونزی نیز از آلودگی هوا به شدت تاثیر پذیرفته و یکی از میادین گازی این کشور در پاپوا روزهای 16 تا 18 اکتبر (24 تا 26 مهر ماه) با هدف تمیز کردن فیلترهای خود، غیرفعال شد.
آتش سوزی های اندونزی که به معضل منطقه ای تبدیل شده است، دولتمردان منطقه را برای غالب آمدن بر آن به زانو درآورده است.
'جاناتان آندریاس لاسا' از محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور معتقد است که اندونزی برای پایان دادن به آتش سوزی ها که هر سال در این کشور رخ می دهد به بیش از یک دهه زمان نیاز دارد.
۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۸۹۸